Tudor-tråden

Noen som vet om jeg må jeg ha barrettpinsett 7825 eller tilsvarende for å få av lenke på Tudor Pelagos 39? Tenkte jeg skulle prøve gummireim. Forsøkt med 6767, men det ser ikke ut som lenken går av ved å skyve kun en pin tilbake.
 
objektene på finn med obligatoriske hairlines får nok en priskorreksjon. Edzilla hadde et fint bilde i rålleks tråden
 
BB36 på lenke koster 32500,- nå. Hva kostet den før? Mener å huske det var et godt stykke ned på 20-tallet og i så fall er det et stort hopp.
 
29450,- var det. Så da er økningen på linje med øvrige modeller.
1672687584311.png

slik ser det ut hos meg, så jeg heller mot at du hadde rett i den først posten :)
bb41 på lenke koster nå 34600, jeg er ganske sikker på at den ikke var på mye mer enn 25k da jeg kjøpte den for drøyt tre år siden...
 
Vis vedlegg 316600
slik ser det ut hos meg, så jeg heller mot at du hadde rett i den først posten :)
bb41 på lenke koster nå 34600, jeg er ganske sikker på at den ikke var på mye mer enn 25k da jeg kjøpte den for drøyt tre år siden...

Ja, ny pris er 32500,- men den lå ute hos Bjerke til 29450,- i morges så jeg regner med det var prisen før prisøkningen. Det blir 9% økning. Men den har klatret friskt i pris om man ser enda flere år tilbake skulle jeg tro ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Jeg har vært nysgjerrig på å teste denne kombinasjonen helt siden nye Ranger ble lansert. Etterlyste derfor en Ranger-lenke under "ønskes kjøpt" delen av forumet, og et par uker senere så tikket det inn en DM fra @hakonG og vi ble enige om en fair pris

Det ser unektelig bra ut, og T-Fit funker fjell. Er spent på når (eller om) jeg bytter tilbake til original.

IMG_20230103_170817.jpg
IMG_20230103_170932.jpg
IMG_20230103_172206.jpg
 
Redigert:
Jeg har vært nysgjerrig på å teste denne kombinasjonen helt siden nye Ranger ble lansert. Etterlyste derfor en Ranger-lenke under "ønskes kjøpt" delen av forumet, og et par uker senere så tikket det inn en DM fra @hakonG med et fair tilbud.

Det ser unektelig bra ut, og T-Fit funker fjell. Er spent på når (eller om) jeg bytter tilbake til original.

Vis vedlegg 316697Vis vedlegg 316695Vis vedlegg 316701
Hvis den passer - og det ser det unektelig ut som at den gjør, så hadde jeg latt den være på.

De falske naglene og muligheter for mikrojustering er jo originallenkens store hemsko. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Tudor faser denne inn på BB58 selv. Om de på død og liv skal ha de fæle naglene så burde de ihvertfall ha en god lås med justeringsmuligheter.
 
Jeg har vært nysgjerrig på å teste denne kombinasjonen helt siden nye Ranger ble lansert. Etterlyste derfor en Ranger-lenke under "ønskes kjøpt" delen av forumet, og et par uker senere så tikket det inn en DM fra @hakonG med et fair tilbud.

Det ser unektelig bra ut, og T-Fit funker fjell. Er spent på når (eller om) jeg bytter tilbake til original.

Vis vedlegg 316697Vis vedlegg 316695Vis vedlegg 316701

Dette ser jo helt perfekt ut. Er denne Ranger-claspen lik de man finner på 124060, foruten logo så klart? Kan jeg spørre om hvor mye du måtte ut med?
 
  • Liker
Reaksjoner: pistasjkis
Jeg syns denne prisøkninga dytter en del modeller inn i feil prissegment.

Jeg er langt på vei enig, men samtidig vokser jo prisene på alt annet også. Det er liksom... på samme sted i segmentet, segmentene bare flytter seg.

Med disse endringene koster BB36 mer enn jeg i sin tid betalte for Explorer (brukt), og BB58 nesten nøyaktig det jeg betalte for en ny Sub fra AD. Nå sier jo det kanskje mer om at jeg er gammal og sur enn at prisene er feil, men det klør meg på feil sted likevel.
 
Jeg er langt på vei enig, men samtidig vokser jo prisene på alt annet også. Det er liksom... på samme sted i segmentet, segmentene bare flytter seg.

Med disse endringene koster BB36 mer enn jeg i sin tid betalte for Explorer (brukt), og BB58 nesten nøyaktig det jeg betalte for en ny Sub fra AD. Nå sier jo det kanskje mer om at jeg er gammal og sur enn at prisene er feil, men det klør meg på feil sted likevel.

Men det har vel strengt tatt ikke veldig mye å si om MSRP følger inflasjonen og bruktmarkedet holdes sånn høvelig likt? Da vil man jo alltid kunne rotere rundt på egen samling uten at det koster skjorta. Svir dog litt ekstra om man vil utvide eller komme inn på markedet.
 
Jeg er langt på vei enig, men samtidig vokser jo prisene på alt annet også. Det er liksom... på samme sted i segmentet, segmentene bare flytter seg.

Med disse endringene koster BB36 mer enn jeg i sin tid betalte for Explorer (brukt), og BB58 nesten nøyaktig det jeg betalte for en ny Sub fra AD. Nå sier jo det kanskje mer om at jeg er gammal og sur enn at prisene er feil, men det klør meg på feil sted likevel.

Joa, jeg er enig i det, men det føles feil å plutselig måtte betale over 30.000 for en ordinær Black Bay 36. Da er det andre ting jeg kunne tenkt meg å bruke penger på.