Personlig bilskilt?

Jeg skjønner ikke poenget i det hele tatt, hva er greia med at det er så «flaut» med EL? Så et par Porsche Taycan med fossil skilt i dag - latterlig(n)
Jeg får litt "se på meg, jeg skal redde verden med min elektriske bil" følelse av el-skilt. Selv om de fleste med litt omløp i pappen vet at det er de som er pompøse. Jeg for min del kjøpte el fordi jeg skjønner at det ikke er noe vits i å kjempe mot det lenger. Ikke fordi jeg er så tett at jeg tror det redder verden at jeg kjører rundt med radiobil i et land som forurenser 0.2 promille av totalen i verden.

Jeg får litt "se på meg, jeg skal redde verden med min elektriske bil" følelse av el-skilt. Selv om de fleste med litt omløp i pappen vet at det er de som er pompøse. Jeg for min del kjøpte el fordi jeg skjønner at det ikke er noe vits i å kjempe mot det lenger. Ikke fordi jeg er så tett at jeg tror det redder verden at jeg kjører rundt med radiobil i et land som forurenser 0.2 promille av totalen i verden.
Hysterisk festlig innlegg, så vil ikke «redde verden», men er grisk og vil ha fordelene av og kjøre EL - og kamuflere griskheten med et Bærum skilt:mrgreen:

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og Todda
Hysterisk festlig innlegg, så vil ikke «redde verden», men er grisk og vil ha fordelene av og kjøre EL - og kamuflere griskheten med et Bærum skilt:mrgreen:
Ser ikke hvor dette er festlig. Du bommer poenget mitt. Jeg er bosatt i et grisgrendt sted hvor det er absolutt null fordel med EL-skilt eller elektrisk bil for den saks skyld. Dessuten kamuflerer man ingen ting, jeg trenger bare ikke bli assosiert med hipstere og MDG'ere som bor innenfor ring 3 med bilskiltene mine.

Men hvordan fungerer dette med skilt på elbil?

Må man spørre spesifikt om å ikke få EX, koster det noe ekstra etc.?
Man kan kostnadsfritt velge hva slags skilt man vil registrere bilen med uavhengig av el/fossil eller geografisk sted. Det eneste er at man må bestille hos forhandler litt i god tid hvis man vil ha skilt fra et annet registreringsdistrikt enn der man sokner til. Hvis du bor i Oslo og vil f.eks ha ZZ skilt kan man bestille det eller be om at forhandler bestiller det for deg. De har som regel bare de lokale skiltene på lager hos forhandler.

Og siden du er du er i et lattermildt lune i dag så kan jeg formidle at de færreste vil kalle meg grisk som du gjør og jeg vil heller ikke ha Bærumskilter for ordens skyld. Men det er kanskje jazztobakk du har fylt pipa di med siden du er så festlig?:mrgreen:

Som eier av batteribil er du dessverre hipster- og MDG-materiale. Sorry :mrgreen:
Til mitt forsvar er det fruen som skal disponere djevelskapen. Selv sporter jeg et dieseldyr på grønne skilt. Men når Mercedes og alle de andre tyske produsentene legger ned fossildrift i løpet av et par år så kunne jeg ikke forsvare å kjøpe ny diesel nå. Det hadde blitt for dumt. Det har kostet meg interessen for bil som jeg alltid har vært glad i, men sånn har verden blitt. Trist men sant.
And for the record så blir det avholdt vinter-OL i helvete før jeg blir verken hipster eller MDG-mat.

Til mitt forsvar er det fruen som skal disponere djevelskapen. Selv sporter jeg et dieseldyr på grønne skilt. Men når Mercedes og alle de andre tyske produsentene legger ned fossildrift i løpet av et par år så kunne jeg ikke forsvare å kjøpe ny diesel nå. Det hadde blitt for dumt. Det har kostet meg interessen for bil som jeg alltid har vært glad i, men sånn har verden blitt. Trist men sant.
And for the record så blir det avholdt vinter-OL i helvete før jeg blir verken hipster eller MDG-mat.
Kunne ikke dy meg. Du forstod sikkert at jeg kødda ;) Enig i at bilinteressen forsvant med inntoget av batteribiler. Byttet nylig ut bensinbilen med en bensinhybrid. Var aldri i markedet for ren batteribil. Det kjøper jeg når det ikke er andre ting til salgs. Nå er ladbar hybrid heller ikke "the shit", men etter min mening er pakken mer attraktiv enn batteribil. Jeg trøster meg med at det er en 3-liters rekkesekser under panseret sammen med Duracell-pakken. Slike motorer er dessverre på vei ut, og jeg tror at de vil forsvinne helt fra nybilmarkedet om et par år...

• Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Kunne ikke dy meg. Du forstod sikkert at jeg kødda ;) Enig i at bilinteressen forsvant med inntoget av batteribiler. Byttet nylig ut bensinbilen med en bensinhybrid. Var aldri i markedet for ren batteribil. Det kjøper jeg når det ikke er andre ting til salgs. Nå er ladbar hybrid heller ikke "the shit", men etter min mening er pakken mer attraktiv enn batteribil. Jeg trøster meg med at det er en 3-liters rekkesekser under panseret sammen med Duracell-pakken. Slike motorer er dessverre på vei ut, og jeg tror at de vil forsvinne helt fra nybilmarkedet om et par år...
Ja, jeg skjønte at du dro meg litt i kjettingen ;)
Er langt på vei enig med deg, men jeg tenkte som så at man like gjerne kan bare gi opp først som sist. Det betyr ikke stort mer uansett :(
Ladbar hybrid føler jeg liksom ikke helt er verken fugl eller fisk. Får kjøpe meg en morsom veteranbil etterhvert så man kan minnes gode tider.

• Liker
Reaksjoner: eidehelg
Og siden du er du er i et lattermildt lune i dag så kan jeg formidle at de færreste vil kalle meg grisk som du gjør og jeg vil heller ikke ha Bærumskilter for ordens skyld. Men det er kanskje jazztobakk du har fylt pipa di med siden du er så festlig?:mrgreen:
Elsker denne type tråder :) Elsker også jazz, men tobakk, klær og biler er uten unntak «made in UK».

• Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Personlig så ville jeg ikke satt regionale skilter (typ BU) på en elbil. Det er jo et bevist valg ment for å skjule det faktum at bilen drives av strøm. Da syntes jeg det er bedre å enten «eie» valget av bil og ta EX-skiltene som en del av pakka, eller å kjøpe fossilt

• Liker
Reaksjoner: Todda