Creationwatches legit?

Medlem
17. mai 2022
Innlegg
4
Sted
Stavanger
Hei! Jeg har tenkt å kjøpe min første proper klokke i fra creationwatches. Bare lurer på om det er legit eller ei på tanke på de tusener av avgifter som medfølger handel fra utlandet
 
Har kjøpt et par klokker der i fra. Alt i orden. MVA. Tilkommer så klart (+tollgebyr).
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Jeg kjøpte en del klokker derifra for rundt ti år siden.
Som mange andre opplevde jeg å få (ekte) Seikoklokker, men ofte med småfeil. En SKX med feilprintet daghjul og skeiv dato blant annet.
Mange melder også om Seikoer som havarerer etter kortere tid enn forventet.
Dette har gjort at jeg, og mange andre, har konkludert med at de mest sannsynlig selger B-varer.

Ut i fra egne erfaringer har jeg sluttet å bruke siden.

Hvilken klokke er det du vurderer å kjøpe? :)
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Grendel og kire
Kjøpte selv en Seiko der for ca 10 år siden faktisk, fikk ny og pen klokke, men uten original boks. Som han over sier, så kan det tyde på b-varer ja.

Edit: Lurer på om de sendte som gift også, måtte aldri betale moms. Det var litt rart.
 
Har opp gjennom årene kjøpt to klokker derfra, begge Seiko og begge har gått dårlig og eller stoppet etter en periode. Har et par kamerater med samme erfaring.
 
Jeg har kanskje hatt flaks, men jeg har kjøpt 4 Seiko og 3 Orient klokker som har fungert bra over lang tid.
 
Kjøpte 2-3 klokker derfra for noen år siden. Ikke noe problem med klokkene, kom dog i veldig enkle bokser. Dengang merket de forsendelsen ‘Timing device’ og verdi usd15, som ikke utløste mva. Det er det vel slutt på nå…
 
Har kjøpt et utall SKXer og Turtler fra Creationwatches de siste årene. Alle har vært bra, innen for det man kan forvente av Seiko kvalitetskontroll vel og merke. Tror ikke det foregår sortering av varer, og at dette skulle være snakk om b-varer. Det fine er at de inkluderer frakt med DHL Express, så klokka ankommer typisk 2-3 dager etter bestilling :)
 
Følger opp de andre her. Har kjøpt fem eller seks Seikoer og Casioer fra Creationwatches opp gjennom årene. Ingen problemer verken med forventet kvalitet eller levering.
 
Jeg har gjennom årene bestilt en del Seiko og Casio fra Creationwatches, aldri opplevd noen problemer. Rask og grei levering.
 
Ingen problemer med å kjøpe / få levert fra CW. Men; skjer det noe med klokken så er post-sales kundeservice totalt fraværende. Og iom at CW ikke er en autorisert forhandler så får du et problem med å få fikset klokken på garanti gjennom Optura.
 
Interessant observasjon! Finnes det noen steder på nett hvor dette er undersøkt grundig eller skrevet mer om?
Jeg fant påstander om det den gangen jeg handlet der, men det er mange år siden nå.
Men litt lett Googling får deg nok langt på vei.
Den største feilen jeg har fått på en klokke derfra var en Seiko SKX013 med skeive lug holes.
De ville da kompensere meg med et avslag på 10 USD(n)
Jeg fikk igjen alle pengene og fikk dekket retur av PayPal, så det ordnet seg til slutt.
Det var forsåvidt siste gang jeg brukte siden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
4R kalibret fra seiko er 'ofte' dynket med vel mye olje som igjen forstyrrer presisjonen i den grad presisjon er i vokabularet til dette kalibret da!
 
Redigert:
Har handlet 3 klokker fra creationwatches. De første 2 har jeg fortsatt, de kom i orginal boks og holder fortsatt tiden godt. Kvalitetsmessig alt bra.
Den tredje derimot, en seiko turtle. Den var skikkelig ræva! Løs bezel, og den gikk flere minutt i +/- pr. Døgn jeg hadde den på.

Jeg kontaktet cw angående den sjokkerende dårlige klokken jeg fikk. Da foreslo de rabatt på neste bestilling. De var virkelig ikke interessert i å ta klokken i retur.
Gadd ikke lage mer styr over det og bestemte meg for å droppe cw fra da av.

En annen ting med cw er at det tar kunder som heller kunne støttet en lokal butikk og urmaker.
Jeg synes hvertfall det er verdt litt mer å handle hos en forhandler.
 
Hadde tenkt på en Casio selv. Bare litt bekymret over avgiftene, men jeg tror det blir null siden cheapo

Velger du DHL, vil jeg driste meg til å si de er markedsledende på avgifter, gebyrer, lagerleie og fuglene vet hva de velger å føre opp i tillegg til merverdiavgiften.