Dagens sko!

Ikke dagens sko, men leser i Finansavisen Premium om kanskje morgendagens sko :mrgreen: ;)

Vis vedlegg 272264
Er vel bare å gi @stefanravnanger stående applaus?
Ja helt enig det! Syntes det er veldig gledelig og kult at vi har et slikt tilbud i lille Oslo. Har selv benyttet meg av @stefanravnanger sine tjenester og det leveres hver gang! Både på nydelige produkter og råd/veiledning for å nettopp finne riktig sko med riktig passform(y)

Takk! Hyggelig med litt oppmerksomhet. Flinke journalister i Finansavisen Premium.
Skulle gjerne snakket mye mer.

Målet med prosjektet er å kose meg med hobbyen min, og samtidig lage masse kule sko for de som er interesserte. Mange har en stor garderobe fra før, mens andre er i et tidligere stadige og trenger hjelp til å sette den sammen. Jeg forsøker å sette sammen modeller som både de med liten og stor garderobe ønsker å bruke når de går ut døra. Er skikkelig moro.
 
Redigert:
Er du fornøyd med disse? (antar det er LL Bean). Vurderer å bestille noen forede til kalde og våte dager, men er vel ingen i Norge som selger så man får prøvd de på forhånd.
Var keen på LL Bean jeg og, men traff samme utfordring som deg. Nærmeste jeg fant i Norge var Sorel Cheyanne II. De er gode og varme, supre å gå tur i, må si jeg er veldig fornøyd!
CD6BBA4E-E3B0-4CE4-B413-EB2A4EF8470D.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: magnus85
Kjøpte mine fra LL Bean for 10 år siden, men antar at de ikke har endret noe på lesten siden da. Tør påstå at dette er et par sko hvor du egentlig bare trenger å treffe "passe" på størrelse, spesielt hvis du går for modellene uten foring og bruker de med ullsokker oppi.

Jeg bruker normalt UK 9,5/US 10,5, fulgte datidens råd om å kjøpe egen størrelse, evt. gå ned en halv, og de er for meg romslige med god plass til ulike ullsokker.

Fungerer fremdeles knallbra, og i Norge finnes de på Junkyard.no. Ser de imidlertid koster noe mer nå enn i 2011 med kurs på godt under 6,00 og med en pris på sympatiske 89 dollar.
 
  • Liker
Reaksjoner: magnus85
De ser glatte ut, hvordan opplever du grepet på de?
Mer enn godt nok imo. Har ikke gått på glattisen med de siden i fjor (og husker ikke akkurat hvordan de var da), men de har fungert utmerket på det føret vi har hatt i Oslo de siste ukene :)
 
C&J Tavistock, handgrade i mørk brun. Dobbel lærsåle. De ga meg først et par i en halv størrelse for lite (som ga litt dårlig inntrykk ettersom det var special order) men da ordna et nytt par uten at jeg trengte å si mye. Kvaliteten virker ikke veldig langt fra EG, imo.

C7B4E558-CB60-464E-A2E7-BE98889E5E0D.jpeg