Blancpain-tråden

F09C10A9-AF5C-4EE4-A9E3-5727FF5AE066.jpeg
 
Hvordan opplever du 43 mm kontra 38 mm etter noen ukers bruk?
Jeg er overbegeistret for å si det mildt. Man kan nok hevde at en 40/41mm ville vært helt perfekt men det er ikke noe man tenker på i det daglige. Jeg står vel nå i en situasjon der spørsmålet er hvorvidt jeg skal beholde mitt brukte eksemplar eller selge for å kjøpe boksnytt eksemplar. Jeg savner 38 fordi det var et fantastisk ur som hva nøyaktighet angår presterte svært godt. På samme måte elsker jeg 43 av samme kvaliteter.

Jeg har vært forelsket i 43 siden 28 april 2013 den den først ble presentert. Jeg har unngått den pga tanken på at den ville oppleves for stor. For en dumbass som ikke bare tok steget for lenge siden.. Min 4 Blancpain og som ved de tidligere anledningene er jeg storfornøyd. Jeg er og etter sølibat siden 1991 kommet til å begynne å tenke på muligheten for mer enn ett ur samtidig. Isåfall blir det en Villeret.
38.jpg

43.jpg
 
Jeg er overbegeistret for å si det mildt. Man kan nok hevde at en 40/41mm ville vært helt perfekt men det er ikke noe man tenker på i det daglige. Jeg står vel nå i en situasjon der spørsmålet er hvorvidt jeg skal beholde mitt brukte eksemplar eller selge for å kjøpe boksnytt eksemplar. Jeg savner 38 fordi det var et fantastisk ur som hva nøyaktighet angår presterte svært godt. På samme måte elsker jeg 43 av samme kvaliteter.

Jeg har vært forelsket i 43 siden 28 april 2013 den den først ble presentert. Jeg har unngått den pga tanken på at den ville oppleves for stor. For en dumbass som ikke bare tok steget for lenge siden.. Min 4 Blancpain og som ved de tidligere anledningene er jeg storfornøyd. Jeg er og etter sølibat siden 1991 kommet til å begynne å tenke på muligheten for mer enn ett ur samtidig. Isåfall blir det en Villeret.
Vis vedlegg 273495
Vis vedlegg 273496
Godt du er fornøyd! Ikke noe dårlig kandidat for en klokkemonogam, men en Villaret i tillegg ville blitt en super duo! Jeg opplevde også at 43 mm ikke var like stort i virkeligheten som på papiret da jeg sto på Bjerke med begge størrelser i hendene. Klarte dog ikke bestemme meg, og gikk for Laureato i stedenfor. Men det er noe med Bathyscaphe jeg ikke klarer slippe…
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Jeg er overbegeistret for å si det mildt. Man kan nok hevde at en 40/41mm ville vært helt perfekt men det er ikke noe man tenker på i det daglige. Jeg står vel nå i en situasjon der spørsmålet er hvorvidt jeg skal beholde mitt brukte eksemplar eller selge for å kjøpe boksnytt eksemplar. Jeg savner 38 fordi det var et fantastisk ur som hva nøyaktighet angår presterte svært godt. På samme måte elsker jeg 43 av samme kvaliteter.

Jeg har vært forelsket i 43 siden 28 april 2013 den den først ble presentert. Jeg har unngått den pga tanken på at den ville oppleves for stor. For en dumbass som ikke bare tok steget for lenge siden.. Min 4 Blancpain og som ved de tidligere anledningene er jeg storfornøyd. Jeg er og etter sølibat siden 1991 kommet til å begynne å tenke på muligheten for mer enn ett ur samtidig. Isåfall blir det en Villeret.
Vis vedlegg 273495
Vis vedlegg 273496
Do it :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Chronodiver

95k

5098CE1B-5AA9-4288-8813-972BCFA28429.jpeg
 
Är sugen på en BFF 5015. Funderar på om man skall gå för länk eller rem!? Hittat en på rem ifrån 2021/garanti och en på länk ifrån 2019/utan garanti till ca samma pris. Tror remmen är betydligt smidigare, men att köpa till länken kostar väl ca lika mycket som en BB58. Vad hade du gått för om valet var fritt?
 
Jeg hadde gått for lenken med en gang.. Den koster vel tross alt rundt 50 lapper, så da er det bedre å supplere med rem(mer) i etterkant?!
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho og Xalle