Klokkecafé – løst og fast om klokker

Er du en bracelet eller strap fyr? Hvis du vil bruke remmer så ville jeg gått for BP. Nye Explorer 36 blir litt liten på rem. Den har også 19mm lugs som gjør at få remmer man gjerne har fra før utgår. I tillegg er det utfordrende å ta av lenka fordi det er frest ut et spor i kassen hvor end piece går inn i for å avlaste spring bars.

Explorer er dog helt overlegen på lenke, både design og bærekomfort, IMHO.

86D65FB0-EB71-4F86-9E4A-7090571322E2.jpeg

Solgte FF38 for knapt to mnd siden. Fordi grail kom opp. Slik gikk det ikke. Vurderer 43 nå. MEN etter å ha hatt 38 på armen i 11 måneder er det svært vanskelig ikke å den som førstevalg igjen nå når ny klokke skal inn. Explorer er og svært anvendelig. Kvalitet uansett hva du går for.

• Liker
Reaksjoner: Lilac
FF38 synes jeg har helt feil proporsjoner. Den nye Explorer er etter min mening en helt perfekt explorer.
Synd jeg ikke får kjøpt den ny.
Ja det er «noe» med proporsjonene på 38utgaven. Spes på bilder. På armen var den lett å leve med. I beste stil sporer jeg helt av; tenker du Bathyscaphe 43 med sin størrelse hadde fungert som eneste ?

Vis vedlegg 269935

Har akkurat gått til innkjøp av en relativt dyr klokkeboks, men den svarte ikke helt til forventningene og går i retur. Lurer derfor på om jeg skal gå for en av de som selges her på TS. Er det noen som har en slik og kan svare på disse spørsmålene?

1. Sitter putene "tight" i kammerne slik at de ikke rører på seg om man flytter på boksen?
2. Er taket høyt nok for de tykkeste klokkene? Har en klokke som har 20mm høyde og fikk ikke lukket boksen jeg kjøpte nå uten at det ble merket i taket.
3. Er kammerne dype nok slik at det er plass til en tykk spenne på reima?

På forhånd takk :)
Jeg har en slik med plass til 3 klokker og føler den innfrir alle de tre spørsmålene dine. Jeg vurderer å bytte min med en som rommer flere klokker. Send meg en PM om du er interessert i å overta min :)