Doxa-tråden

Satte på BOR-lenken i dag. Joda.

p3210793-png.1714230

Hm. Horologi til sides, fotografering kan du Mr. Loevhagen.

For øvrig ser Doxa ut til å ha nok av fristende saker i sortimentet.

Har bestilt en Sub 200 Professional på lenke med den enkle bredden på 19mm mellom luggene. Siden Doxa sine priser på gummiremmer er intet annet enn motbydelige lurer jeg på om noen har erfaring med andre gummiremmer (ikke silikon) til Doxa? Helst noen som tilbyr 19mm og oransje.

Redigert:
Har bestilt en Sub 200 Professional på lenke med den enkle bredden på 19mm mellom luggene. Siden Doxa sine priser på gummiremmer er intet annet enn motbydelige lurer jeg på om noen har erfaring med andre gummiremmer (ikke silikon) til Doxa? Helst noen som tilbyr 19mm og oransje.

Tropic strap?
De er kun å få i 20/22mm, men de sier selv at de har prøvd på vintage klokker med 19mm lugs.
Kan ikke bekrefte dette da jeg ikke har testet selv, men du kan jo høre med dem om det er interessant. :)
Ikke det billigste alternativet. :p
Finnes jo billigere tropic reimer, men dette er originalen. :)

78F017B7-5379-4941-8343-226A8486C417.jpeg

Jeg har tittet på disse ja. Både Barton og Tropic.
Er Tropic såpass myke at man får presset inn 20mm mellom 19mm lugs uten at det ser rart ut?

Jeg har tittet på disse ja. Både Barton og Tropic.
Er Tropic såpass myke at man får presset inn 20mm mellom 19mm lugs uten at det ser rart ut?

Jeg har en tropic reim på 20 mm, som måler 19,6mm uten å presse noe på den. (Se bildet)
Kan lett klemmes ned til 19mm, så skulle tro det egentlig ikke blir noe problem å få de på 19mm lug :)
1A7A12D1-EEAC-4BD2-A283-9AA015E9CF9B.jpeg
77D141DB-5681-4F79-A45B-963AA8DB13C9.jpeg

Takk skal du ha. Skal legge inn bestilling så får jeg testet. Blir det bra så er det muligheter for min Sub 1500 også som nå stort sett går på single pass nato.

• Liker
Reaksjoner: TorEinar
Hei,

Har som sagt gått til innkjøp av en Sub 200. Dette er første Doxa jeg kjøper ny.
Synes manuelt opptrekk er veldig tight og stramt. Det samme med kronen når den skal skrus igjen.
Er dette normalt på helt nye klokker fra Doxa? Blir det slakkere etterhvert som det meste annet når det blir brukt eller bør det sjekkes?
Min Sub 1500 er f.eks. i motsatt enda av skalaen. Denne kjøpte jeg brukt og der er det neste for slakt igjen når jeg trekker den opp men er vant til det.
Noen som har erfaring med slikt?