Dagens plastikk-klokke

Medlem
12. mars 2018
Innlegg
989
Sted
Innlandet
Jeg ville ikke besudle «Dagens klokke» eller « Hva gjør du og din klokke akkurat nå?» med plastikkcomputer på håndleddet, så derfor egen tråd.
Noen dager, særlig på fjellturer, blir dette den mest hensiktsmessige toolwatchen, og mine kjære mekaniske får ligge igjen hjemme :cool:
Flere som har det sånn?
9C065313-5350-4EA9-A8C2-4F0B998D8D25.jpeg

CA09D588-15D8-4549-BFB9-18BA907415ED.jpeg
 
Tåler sikkert en del den der :) Greit med egen tråd for plastklokker også! Jeg har mest billige klokker, men har på en plastklokke feks. til oppvask eller hagearbeid.må ha klokke hele tiden ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: lumer
Jeg bruker også klokke med høydemåler på fjelltur. Tror ikke det er så utbredt på mekaniske klokker akkurat...
 
  • Liker
Reaksjoner: Trig
Til de røffe jobbene bruker jeg Sinn.
For de lange turene i fjell og på ski bruker jeg Radium.
Når jeg skal inn bak fiendens linjer bruker jeg PAM!
Koseturer på sjøen og bading blir det Sub.
For deskdiving duger 100wr til Daytona.

For løpeturer bruker jeg Garmin, enkel sak som gir puls, fart, distanse og tid. Helt super, men ikke så interessant å vise bilder av;)
587284A3-D41E-4199-905D-A1C2A0FAD358.jpeg
 
Det finnes noen i forskjellige prisklasser.

Oris Big Crown Propilot Altimeter

Favre-Leuba Raider Bivouac 9000


Bréva Genie 02

Denne er gått ut av produksjon, men dukker opp på C24 en gang i blant.

Spennende klokker med interessant høydemåler-komplikasjon! Regner med at dette analogt barometer. Har du prøvd hvordan det fungerer med et sånn instrument på håndleddet i praksis?
 
Til de røffe jobbene bruker jeg Sinn.
For de lange turene i fjell og på ski bruker jeg Radium.
Når jeg skal inn bak fiendens linjer bruker jeg PAM!
Koseturer på sjøen og bading blir det Sub.
For deskdiving duger 100wr til Daytona.

Veldig kult at du har en toolwatch for enhver tenkelig anledning :)


For løpeturer bruker jeg Garmin, enkel sak som gir puls, fart, distanse og tid. Helt super, men ikke så interessant å vise bilder av;)

Det er akkurat dette som litt kjedelig: Når det kommer til funksjonalitet er det vanskelig å matche en Garmin (eller tilsvarende) med presis høyde/lengdemåling, gode kart, lagring av uendelig med spor, trådløs temp.sensor på sekken, dagevis med batterikapasitet etc etc. Men når du kommer i naturskjønne omgivelser der det hadde vært på sin plass med et wristshot, så skulle du ønske du hadde noe mer fotogent på håndleddet. Har såvidt prøvd en klokke på hver arm, men føler det blir for dumt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Spennende klokker med interessant høydemåler-komplikasjon! Regner med at dette analogt barometer. Har du prøvd hvordan det fungerer med et sånn instrument på håndleddet i praksis?
Nei, jeg har aldri hatt noe armbåndsur med aneroidbarometer, men jeg hadde en gang i tiden en Thommen Altitrek som pleide ligge i sekken.
Thommen-Höhenmesser-5000m-Altimeter-Altitrek.jpg


Den solgte jeg da jeg kjøpte denne, men her er det kvartsverk og elektronisk høydemåler:
29090536_2050657225206482_5357533009505419264_n.jpg


Mühle har lagd en hybrid med mekanisk verk og elektronisk høydemåler:
10000038624_1_2.jpg
10000038624_5.jpg




For å komme tilbake på sporet, kan jeg bidra med denne plastklokken.
_20210412_125615.JPG
 
Koronaen rammer oss alle sammen. Noen lett, andre tyngre.

Deler av samfunnet er lagt på is, andre, som for eksempel helsevesenet, jobber på høygir. Men de fleste av oss er et sted imellom, der de brutte rutinene har blitt nye rutiner, for ikke å si at gamle uvaner har fått selskap av nye.

Folk er mer pratsomme når man treffer dem. Hvis de i det hele tatt kommer ut. Jeg vet om godt voksne menn som sannsynligvis ikke har hatt på seg bukser siden oktober.

Selv trener jeg mer, kanskje seks økter i uka mot tre-fire før. Derfor glemmer jeg ofte pulsklokka på, og hva verre er, det er en Garmin med blå gummi på høyre hånd. Jeg ser ut som krompen.

16190032659467161333423316691436.jpg


Vaksinen kan ikke komme fort nok! :mrgreen: