Bølgene - enda en ny klokke-startup

Spennende, da kjører de forskjellige opplegg for kjøperne. Jeg måtte vise bekreftelse på minst to overvintringer på fyr før det var aktuelt å få bestille.

Gleder meg forøvrig til å få en klokke med gullreim i samlingen, det er noe jeg savner i dag, og vil være prikken over i-en på fest og representasjon.
Har også bestilt den på gullenke. Ser solid ut, så det gleder jeg meg til. Drit lei disse kvapsete oysterlenkene til Rolex.

Men det er jo faktisk venteliste! :ROFLMAO:
Gi meg styrke...

Vis vedlegg 236472
Nå glir jeg bra på invisteringsfronten. Dette blir det penger av. Det glade pensjonistlivet; here I come!

Noen som vet hva de sier om disse lekkerbiskene på K××riet?

8

Har ikkje sjekket, men drister meg til litt kvalifisert gjetning:

«Synes den var tøff jeg!»

«Det viktigste er at DU liker den»

«Heller kjøpe denne, enn å måtte kjøpe x antall klokker bare for å få LOV til å stå på venteliste på Rolex!»

«Flotte klokker, men sjekk ut merker som OceanX og Pagani Design. Mer bang for the bucks og kulere design:love:»

Orker ikke sjekke selv, men hva koster egentlig et sånt smykke? Kjenner jeg angrer litt på at jeg spurte allerede men greier ikke dy meg.

Jøss, da var da voldsomt mye hat og negativitet her?
Veldig u-«tidssonsk»

Neida. Ser i artikkelen at de skal beholde jobbene sine.
Det tror jeg er veldig lurt. Positivt. (y)

Fra spøk til alvor.
Dette skaper vel ingen arbeidsplasser her hjemme?
Kun to karer som er ute etter lettjente penger på et ferdigtygd design basert på billige lavkvalitetskomponenter.
Takk og pris for at TS kan være en kritisk røst midt oppi alle lykkepilleregnbueinnleggene man får gjennom de fleste sosiale medier.
Hvis du har en positiv vinkling på dette må du gjerne opplyse oss.

Redigert:
Hadde vært skikkelig kult om @Jon Henrik eller @Jørgen faktisk lagde en særiøs artikkel om denne hvor de fordyper seg i kvalitet, design og historien bak slik at vi andre fikk en fasit :)

Nei, helt uinteressant :) Et visst minstenivå på kvalitet/kreativitet/design bør vi ha. Det er jo ingenting å fordype seg i...

1799,-

Skulle lett donert det beløpet til en god sak fremfor å kjøpe den søpla der.

Det var mye! Dyr klokke.
Tror jeg heller ville brukt pengene til en hårklipp, selv om frisøren nok ville brukt ordet 'polering '.

(By the way; Jeg syntes ingen her er negative! Det er realistiske betraktninger som kommer frem. )
8- )

• Liker
Reaksjoner: hen
Det er ikke lett «å finne opp uret på nytt». Noen velger den enkleste metoden, med en Aliexpress-selger som tilbyr custom made logo på skive og baklokk.

Andre, som Bruvik og Von Doren lager forsåvidt pene ur, og har flere egne detaljer. Det er dyrere ur, og har også en mer profesjonell forretningsmodell.

Likevel, alle har det til felles at de synes mer opptatt av å selge en historie enn et ur... Alltid en historie som har ingenting med ur eller tidsmåling.
Von Doren har historien om Brude-egget. Men, hva slags ur brukte Brude for å navigere på ferden over Atlanteren, det skriver de ingenting om?

Det er forståelig at mushroom-brands aldri vil kunne matche historien til merker med 100-års historie, og heller selger seg selv som accessories. Målgruppen er neppe medlemmene her inne.

Det har vel aldri vært enklere å «starte sitt eget klokkemerke», men samtidig aldri vært vanskeligere å skille seg ut.

Det er ikke lett «å finne opp uret på nytt». Noen velger den enkleste metoden, med en Aliexpress-selger som tilbyr custom made logo på skive og baklokk.

Andre, som Bruvik og Von Doren lager forsåvidt pene ur, og har flere egne detaljer. Det er dyrere ur, og har også en mer profesjonell forretningsmodell.

Likevel, alle har det til felles at de synes mer opptatt av å selge en historie enn et ur... Alltid en historie som har ingenting med ur eller tidsmåling.
Von Doren har historien om Brude-egget. Men, hva slags ur brukte Brude for å navigere på ferden over Atlanteren, det skriver de ingenting om?

Det er forståelig at mushroom-brands aldri vil kunne matche historien til merker med 100-års historie, og heller selger seg selv som accessories. Målgruppen er neppe medlemmene her inne.

Det har vel aldri vært enklere å «starte sitt eget klokkemerke», men samtidig aldri vært vanskeligere å skille seg ut.

Det er jo enkelte klokkemerker som har klart å "finne opp uret på nytt" og etablert seg de siste 20-30 åra, f.eks Nomos og Meistersinger. Samt flere up and coming merker som Baltic, Farer, Ming og Unimatic. Men som du skriver, ingen av disse har bladd i AliExprese katalogen :mrgreen:

Når det gjelder norske klokkemerker som først og fremst selger en "historie", må jeg innrømme at jeg biter på markedsføringen til Radium. Hook, line and sinker :oops:

• Liker
Reaksjoner: Mr.Steff