Den o' store Omega Speedmaster-tråden

12345678.jpg


Er det noen umiddelbare varsellamper med denne her bortsett fra at den har sett bedre dager? Hvor mye kan den evt. være verdt? Har kun det ene bildet å gå på dessverre.
 
Redigert:
Kul ide. :) Men - I spy the tiny white plastic part. Snodig at denne hvite lille plastdelen er i Hesalite-versjonen og ikke i den med safirglass.
 
Kul ide. :) Men - I spy the tiny white plastic part. Snodig at denne hvite lille plastdelen er i Hesalite-versjonen og ikke i den med safirglass.
Ja, safirbrødskiven («sapphire sandwich») har to metalldeler som stopper krono-sekundviseren når stoppeklokka er pauset i stedet for den ene plastdelen i hesalitt-utgaven. Internett er ikke helt enig med seg selv om hvorfor det er slik. Mulig det er for å spare penger. Jeg liker plexiglass i toppen så pass godt at jeg lever fint med den plastdelen, i hvert fall :)
 
Kul ide. :) Men - I spy the tiny white plastic part. Snodig at denne hvite lille plastdelen er i Hesalite-versjonen og ikke i den med safirglass.

Plastdelen det refereres til byttes til metall i safirglass-versjonen av estetiske hensyn, på tross av at delen i nylon visstnok skal være av høyere kvalitet på grunn av bedre friksjon og mindre slitasje :)
 
Plastdelen det refereres til byttes til metall i safirglass-versjonen av estetiske hensyn, på tross av at delen i nylon visstnok skal være av høyere kvalitet på grunn av bedre friksjon og mindre slitasje :)

Delrin® acetal homopolymer (Polyoxymethylene POM) is the ideal material in parts designed to replace metal. It combines low-friction and high-wear resistance with the high strength and stiffness such applications require. It provides a wide operating temperature range (-40 °C to 120 °C) and good colorability.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Synes de virkelig har gjort flotte endringer og den er nær 100% i mine øyne. Lenke med taper, nytt verk, flott dial med applied logo, dot over 90. Mye å like her. Om prisen er verdt det dobbelte av hva jeg betalte for forrige utgave i 2018 kan jo diskuteres men den er uansett flott.
 
Synes de virkelig har gjort flotte endringer og den er nær 100% i mine øyne. Lenke med taper, nytt verk, flott dial med applied logo, dot over 90. Mye å like her. Om prisen er verdt det dobbelte av hva jeg betalte for forrige utgave i 2018 kan jo diskuteres men den er uansett flott.

Ja, for min del så blir det nok prisen som gjør at jeg ikke kjøper denne. Alt det andre liker jeg. Heldigvis har jeg en Speedy med 1861, men det er jo synd for de som ikke har sett lyset enda at inngangsbilletten til Speedmaster-klubben har blitt såpass dyr de siste årene.
 
Frisk pris for den nye, ja, selv om endringene er veldig kule. Betyr vel at bruktprisene på gamle modeller vil (fortsette å) stige.