Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

9F6E935D-C671-46F3-B066-D3404BCD1DB0.jpeg

Rain Dogs, et av de bedre Tom Waits-coverbandene vi har her på berget.

På Teaterfabrikken i Molovegen i Ålesund, no less. Life is good.

Undertegnede, på et verft før i dag -"Vi fant ut av det, det var lasket over begge nødstoppsløyfene i pumpestarteren."

-"Oi, hva i helvete har dere styrt med, det kunne jo vært livsfarlig!"

-"Laskene er på internsiden av rekkeklemmene, og de er satt i dobbelniter med lederne som skal være der - så det er nok tavlebyggeren som har blingset..."

-"Uff, men de skal jo teste skapet før det går? Hvem har levert det, egentlig?"

(Lukker skapdør og peker på merkeskiltet.) -"Dere."

-"Åh. Faen. Kaffe?"
Hah, den samtalen har jeg hatt, mer eller mindre ord for ord. I mine år i kontrollanleggsbransjen brukte vi et stort tavlebyggerfirma fra Trondheim (nå konk, dessverre) som stort sett gjorde upåklagelig arbeid og alltid kastet seg rundt for å fikse ting. Men ting glapp gjennom fra tid til annen, og da ble det situasjoner som det der. Som f.eks da de klippet en lask en klemme for lang, noe som resulterte i at hovedstoppreleet for anlegget trakk hver gang en pumpe startet. Good times.

• Liker
Reaksjoner: OddE
Dette så utrolig snacks ut. Hva slags ost er det? Brie? Og hvor lenge sto den i ovnen? Om man for en gangs skyld skulle droppet fredagspizzaen ser dette ut som en verdig erstatning.

Vanvittig deilig ost.
Vacherin Mont d'or AOP.
180 grader i 20-25 minutter. Lag et lite hull midt i osten, så hell i en klunk hvitvin som skal nytes til osten. Gjerne en fet hvit fra Jura.
Dette er ingen hovedrett. Men en deilig dessert eller kveldsmat hvis man er litt fysen.

Litt barnslig humor på en tung dag gjør livet bedre.
Det finske hopplaget har fylt trusen med kluter og diverse for å gjøre utstyret større slik at de kan hoppe med større dress. Treneren heter, hold deg fast, Kukkonen.

Osten ble godt mottatt av liten og stor, dvs litt mindre smak enn jeg foretrekker. Kanskje litt mye salt og lite ost? Nå skal det nevnes at jeg «lærte» meg å like ost under et litt lengre opphold i Lyon, så utvalget av tydeligere smaker var ganske utbredt :)

Edit: Nei, pokker. Den er smakløs. Mest fett og salt.

Redigert: