Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Salg hos distefano! Dette er kvalitetsremmer, anbefales!
A2677E86-AA1C-4EF8-8B08-4125477B5A88.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: BRIO1368
For min del er det sånn at den maten/drikken man har «lært seg» å like gjerne er den maten man setter mest pris på. Kanskje det samme gjelder for klokker?
Det er i hvert fall ingen merker som har vokst like mye på meg som Panerai!

Har mye glede av min 590, men jeg har lyst å prøve noe mer!
Jeg vet ikke om jeg er moden for en 47mm, men er det noen som vet om man får tak i en 44mm med sandwich dial? Gjerne gul lume og visere som ikke er svart. Ikke så glad i for mange komplikasjoner heller.
111 og 510 er jo stilig, men finnes det andre?


C38F4024-F875-42E0-8C57-FCE113B0AC13.jpeg
 
For min del er det sånn at den maten/drikken man har «lært seg» å like gjerne er den maten man setter mest pris på. Kanskje det samme gjelder for klokker?
Det er i hvert fall ingen merker som har vokst like mye på meg som Panerai!

Har mye glede av min 590, men jeg har lyst å prøve noe mer!
Jeg vet ikke om jeg er moden for en 47mm, men er det noen som vet om man får tak i en 44mm med sandwich dial? Gjerne gul lume og visere som ikke er svart. Ikke så glad i for mange komplikasjoner heller.
111 og 510 er jo stilig, men finnes det andre?


Vis vedlegg 223178
Jeg tror at både 914 og 915 som overtok etter henholdsvis 560 og 510 har sandwich. Blir kanskje for like 590'en? Men, har samme gode manuelle P.5000-kaliber og 44 mm. Svarte visere på disse også da... ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Jeg tror at både 914 og 915 som overtok etter henholdsvis 560 og 510 har sandwich. Blir kanskje for like 590'en? Men, har samme gode manuelle P.5000-kaliber og 44 mm. Svarte visere på disse også da... ;)

Ja, jeg har sett en del på 914 (og for så vidt 915), og liker den veldig godt. Den er absolutt en kandidat. Eneste problemet mitt er prisen..
 
For min del er det sånn at den maten/drikken man har «lært seg» å like gjerne er den maten man setter mest pris på. Kanskje det samme gjelder for klokker?
Det er i hvert fall ingen merker som har vokst like mye på meg som Panerai!

Har mye glede av min 590, men jeg har lyst å prøve noe mer!
Jeg vet ikke om jeg er moden for en 47mm, men er det noen som vet om man får tak i en 44mm med sandwich dial? Gjerne gul lume og visere som ikke er svart. Ikke så glad i for mange komplikasjoner heller.
111 og 510 er jo stilig, men finnes det andre?


Vis vedlegg 223178
1351 og 911 er 44mm modellene med både gullvisere og sandwich dial jeg kommer på i farta. Sistnevnte er ikke så lett å få tak i men...
 
  • Liker
Reaksjoner: Suften og Sindregb
Ja, 1312 er flott. Men: Putekassen på modellene som ikke har manuelt urverk rigger litt mye og blir for topptung etter min smak Ja. ;) Da er det kanskje bedre å nedskalere til en 42 mm (1392)? Nei.
Har hatt den selv og kan absolutt anbefales. Den har alt en pam trenger. Automatic...
1351 og 911 Grønn??? er 44mm modellene med både gullvisere og sandwich dial jeg kommer på i farta. Sistnevnte er ikke så lett å få tak i men...
Jeg tror at både 914 og 915 som overtok etter henholdsvis 560 og 510 har sandwich. Blir kanskje for like 590'en? Men, har samme gode manuelle P.5000-kaliber og 44 mm. Svarte visere på disse også da... ;)
Kan legge til 390 uten SD i denne rekken av alternativer.


Altså, det finnes ingen 372 i 44 mm:(
Syns det også er litt kult - en skog av modeller, men ikke den «alle» vil ha:)

Radiomir har et par 45mm med ønskelige specs (SD, gull, opptrekk, ikke dato): 190 er et godt alternativ - kanskje fremdeles min favoritt-PAM! 02020 virker kul, men sikkert umulig å få kjøpt. 992, blå visere, kul, rotete skive?

Selv har jeg droppet SD og gullviserkravet og er meget happy med innstegsmodellen 774! Ville også sjekket 1085 - ikke gullvisere eller SD, men syns den ser flott ut!
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb
Ja, 1312 er flott. Men: Putekassen på modellene som ikke har manuelt urverk rigger litt mye og blir for topptung etter min smak ;) Da er det kanskje bedre å nedskalere til en 42 mm (1392)?

Godt poeng. Dette må nok prøves. Har kun prøvd Due som var 42mm, men tror jeg vil holde meg på 44, om ikke jeg må opp i 47. Det er jo en Panerai tross alt!

Due: Flott skive, men litt for fancy?
318BD156-F25F-4405-B282-AAFDFDB88A9E.jpeg



Kan legge til 390 uten SD i denne rekken av alternativer.


Altså, det finnes ingen 372 i 44 mm:(
Syns det også er litt kult - en skog av modeller, men ikke den «alle» vil ha:)

Radiomir har et par 45mm med ønskelige specs (SD, gull, opptrekk, ikke dato): 190 er et godt alternativ - kanskje fremdeles min favoritt-PAM! 02020 virker kul, men sikkert umulig å få kjøpt. 992, blå visere, kul, rotete skive?

Selv har jeg droppet SD og gullviserkravet og er meget happy med innstegsmodellen 774! Ville også sjekket 1085 - ikke gullvisere eller SD, men syns den ser flott ut!

Skal se på de nevnte modellene. Takker.
 
Godt poeng. Dette må nok prøves. Har kun prøvd Due som var 42mm, men tror jeg vil holde meg på 44, om ikke jeg må opp i 47. Det er jo en Panerai tross alt!

Due: Flott skive, men litt for fancy?
Vis vedlegg 223250




Skal se på de nevnte modellene. Takker.
Syns Due-skivene er flotte:)
Dessverre ingen Due over 42mm med opptrekk.
Men utilgivelig er WR på kun 3 bar:mad:

Selv syns jeg PAM 42mm bare er rart.
 
Eller så kan man si at 42 mm Panerai er et fint alternativ til de med litt mindre omkrets rundt håndleddet, og som setter pris på bærekomfort og estetikken Panerai byr på;)

Jeg er forholdsvis ny i gamet når det gjelder Panerai, men jeg synes det er unødvendig mye fokus på at jo større jo bedre. Jeg kjenner til mye av historien, de «korrekte» modellene og størrelsene de kommer i, men det må jo være fint at flere kan finne seg en Panerai de liker og som sitter godt. Uansett kan man være enig i at Panerai har mye snadder i katalogen i alle størrelser:)

9C5F1FF0-5E1E-4047-84CC-4BF8E01A952F.jpeg
C4633A7E-9077-48CA-A3C9-06BF3A0C26EC.jpeg
 
Eller så kan man si at 42 mm Panerai er et fint alternativ til de med litt mindre omkrets rundt håndleddet, og som setter pris på bærekomfort og estetikken Panerai byr på;)

Jeg er forholdsvis ny i gamet når det gjelder Panerai, men jeg synes det er unødvendig mye fokus på at jo større jo bedre. Jeg kjenner til mye av historien, de «korrekte» modellene og størrelsene de kommer i, men det må jo være fint at flere kan finne seg en Panerai de liker og som sitter godt. Uansett kan man være enig i at Panerai har mye snadder i katalogen i alle størrelser:)

Vis vedlegg 223310Vis vedlegg 223311
Fantastisk fin klokke du har der!
 
  • Liker
Reaksjoner: hagsve og Audjoh