Vis meg dressklokka di...får jeg se din, så får du se min...

Er ikke veldig kjent med de ulike modellene fra Longines, men denne fikk jeg skikkelig sansen for :D Hvilken modell er det?
10 år gammel modell, men kjøpt NOS i fjor.
_20200902_104421.JPG

http://en.worldtempus.com/article/l...the-expeditions-polaires-francaises-8541.html

Her var det mye fint. Jeg kvittet meg min, for det å ha en dressklokke til 50K som blir brukt 5-10 ganger i året gir ikke mening. Nå under korona gir det enda mindre mening. Jeg er redd dressklokkens fremtid ser dystrere ut enn noen gang. Sorry for litt off topic

• Liker
Reaksjoner: hen og andersen
Her var det mye fint. Jeg kvittet meg min, for det å ha en dressklokke til 50K som blir brukt 5-10 ganger i året gir ikke mening. Nå under korona gir det enda mindre mening. Jeg er redd dressklokkens fremtid ser dystrere ut enn noen gang. Sorry for litt off topic
Joggedress er jo også dress:) Når verden normaliseres - og igjen daglig antrekket blir business-casual, så har ihverfall jeg endt opp med at dressur er mer passende en de mer rendyrkede sportsur.

Nå er kanskje ikke Nomosen det mest elegante, men jeg synes den funker til det meste. Det samme synes jeg om portofinoen over her for eks.
Virker som det er regnet som helt ok å bruke sportsur til semi pent/pent men ikke "dressur" til semi casual/casual. (Beklager nynorsk)