Breitling-tråden

Noe her med de "nye" Navitimer 43? Sikler spesielt på denne. Har hittil ikke funnet noe butikk som har den inne.

ub0121211f1p2-navitimer-b01-chronograph-43-rolled-up.png
 
Ser det ligger mange nye Navitimer på blant annet Chrono24 som ikke er merket med Chronometer. Finner ikke disse på Breitling sine sider. Noen som vet hvorfor? Er det egentlig eldre modeller eller selges det kanskje flere varianter i andre land. Ser de oppgir samme ref. som på Breitling sine sider.
16259316-hqyi3eg8nzew9ewi8nudxw0a-Zoom.jpg
 
Redigert:
Breitling lanserte vel en rimeligere variant av Navitimer som ikke har B01-verket, men isteden benytter Breitling 13 for en stund siden.De kjennetegnes bl.a ved at størrelsen er redusert fra 43mm til 41mm og at skiven ikke har kontrastfarge i subdials. I tillegg er subdials plassert kl 6, 9 og 12 istendefor 3, 6 og 9. Datovinduet er kl 3 og ikke halv 5.

Jeg tenkte først at det kanskje var disse som ikke var merket chronometer, men det ser ikke sånn ut. Det kan virke litt tilfeldig om det står chronometer på skiven eller ikke. Noen har, andre har ikke, uten at jeg vet hvorfor. Merkelig...
 
Ja, det er veldig rart. Kjenner til 41 varianten, men mulig det er ulike skiver på 43 av en eller annen grunn ja. Ser det går igjen på Youtube også. Noen har, og noen har ikke. De skal alle ha Breitling sitt urverk med 70 timer reserve, så alle er vel sertifisert chronometer uansett.
 
Hei - kjøpte min første Breitling på lørdag og synes selv at jeg var kliin gæærn:D men jeg synes den er så utrolig kul. Har hatt flere Omegaer men denne er heftig. Flere med nye Chronomat her?Vis vedlegg 220401
Gratulerer så mye. En flott klokke dette. Hva syns du om lenka? Behagelig? Låsen?...Noen bilder hadde vært fint.
Vurderte du den med copper skive, evt den med grønne Bentley skiva? Og fikk du sett disse irl?



1605010718109.png


1605010789317.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Så kult å se at du har samme farge kombinasjon :) . Jeg kjøpte den med blå skive da jeg synes at subdialsene blir litt mer diskre på denne men den andre komboeneer også tøffe. Kanskje spesiellt kobber fargen men den kan jeg bli lei av etterhvert - det var ihvertfall resonnementet når jeg kjøpte;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Gratulerer så mye. En flott klokke dette. Hva syns du om lenka? Behagelig? Låsen?...Noen bilder hadde vært fint.
Vurderte du den med copper skive, evt den med grønne Bentley skiva? Og fikk du sett disse irl?



Vis vedlegg 220464

Vis vedlegg 220465
Takk - jeg er veldig fornøyd:). Lenken er veldig behagelig og utrolig lekker synes jeg. Har hatt flere Omega klokker samt Rolex Datejust med jubilè men denne lenken er den beste jeg har hatt på en klokke. Det er jo mange deler og ledd så jeg er spent på hvordan den holder over tid.
lenke.jpg
lenke1.jpg
lenke2.jpg
lenke3.jpg
Det er ikke microjustering men mulighet for å justere med hele og halve ledd gjør det mulig å få den til å passe perfekt. Blir spennende til sommeren når det blir varmere men tror det går bra slik den er nå.
Jeg kjøpte klokken hos Larsen i Sandvika og der hadde de Bentley versjonen men ikke kobber farge. Jeg synes kobberfarge er kul men er litt usikker over tid - derfor kjøpte jeg blå. Synes også at litt mer diskrete subdials er fint og det blir det med den blå skiven jeg har. Har sett alle fargene hos Larsen tidligere i år men synes at den blå og kobber er kulest nå.
lenke.jpg
 
Takk - jeg er veldig fornøyd:). Lenken er veldig behagelig og utrolig lekker synes jeg. Har hatt flere Omega klokker samt Rolex Datejust med jubilè men denne lenken er den beste jeg har hatt på en klokke. Det er jo mange deler og ledd så jeg er spent på hvordan den holder over tid. Vis vedlegg 220489Vis vedlegg 220490Vis vedlegg 220491Vis vedlegg 220492Det er ikke microjustering men mulighet for å justere med hele og halve ledd gjør det mulig å få den til å passe perfekt. Blir spennende til sommeren når det blir varmere men tror det går bra slik den er nå.
Jeg kjøpte klokken hos Larsen i Sandvika og der hadde de Bentley versjonen men ikke kobber farge. Jeg synes kobberfarge er kul men er litt usikker over tid - derfor kjøpte jeg blå. Synes også at litt mer diskrete subdials er fint og det blir det med den blå skiven jeg har. Har sett alle fargene hos Larsen tidligere i år men synes at den blå og kobber er kulest nå. Vis vedlegg 220489
Takk for bilder og mer utfyllende info.
Kos deg masse med klokka.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preb
Jeg var å testet den hos AD i dag. Jeg er frelst. For ei lenke! Enig i at den slår det meste. Og den var som nevnt over her veldig stor for å være 42mm.

Når denne ble lansert så syntes jeg den var helt grei. Nå har den modnet i noen måneder og etter å ha prøvd den så er jeg helt overbevist.

De hadde bare inne den med svart skive og jeg likte den skiva veldig godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver