Blitt litt av denne i det siste. Meget god!
Kjøpte en libaneser i dag for å nyte til biffene.
Vis vedlegg 183066
Kan godt drikkes alene, som en gammel madeira. Går bra til skarpe oster, gjerne blåmugg, eller desserter med valnøtter og mørk sjokolade. Har fått den servert til foie gras i Frankrike.Kjøpte et par av denne for en stund tilbake. Usikker på matfølget til denne og hvordan man skal få nyte disse flaskene best mulig.
![]()
Skal du sikre deg noen av disse vinskattene, er det nå eller aldri
Rivesaltes fra årganger helt tilbake til krigen er tilgjengelig på Polet. Det kan bli en av de siste mulighetene til å smake denne unike hetvinen, for vinene lages ikke lenger.www.dn.no
Vis vedlegg 183093
Takk. Siden sukkerinnholdet er såpass høyt vil jeg tro man kan splitte en flaske over litt lengre tid, som en søt sherry - 1-2 måneder etter åpning? Ser madeira kan holde seg 3-5 år i åpnet men korket flaske.Kan godt drikkes alene, som en gammel madeira. Går bra til skarpe oster, gjerne blåmugg, eller desserter med valnøtter og mørk sjokolade. Har fått den servert til foie gras i Frankrike.
Jeg har hatt en åpnet flaske (1976?) stående i en kjølig bod i 4-5 måneder uten problem, men det er jo ikke sikkert den varer så lenge.Takk. Siden sukkerinnholdet er såpass høyt vil jeg tro man kan splitte en flaske over litt lengre tid, som en søt sherry - 1-2 måneder etter åpning? Ser madeira kan holde seg 3-5 år i åpnet men korket flaske.
Kan godt drikkes alene, som en gammel madeira. Går bra til skarpe oster, gjerne blåmugg, eller desserter med valnøtter og mørk sjokolade. Har fått den servert til foie gras i Frankrike.