Langweekend i Budapest

MrFinale

Støttemedlem
Medlem
27. jan. 2013
Sted
Trondheimsområdet
Skal på guttetur til Budapest med noen kompiser snart.

Noen som har tips til gode restauranter? Litt av alle prisklasser. Hva annet bør man få med seg?
Håper å få tittet litt innom noen klokkesjapper også, selv om resten av reisefølget ikke deler den interessen.

• Liker
Reaksjoner: flyback
Onyx var vel Europas billigste Michelin-restaurant da jeg var der for et par år siden, og den levde opp til forventningene. Ser den har fått to stjerner nå, og en treretters lunsj ligger fortsatt på greie 600 kroner, med mulighet for å «bygge ut»... Kanskje ikke et utpreget guttetursted, hvis ikke gutta skal snobbe opp litt etter å ha vært på spa... :D

Skal på guttetur til Budapest med noen kompiser snart.

Noen som har tips til gode restauranter? Litt av alle prisklasser. Hva annet bør man få med seg?
Håper å få tittet litt innom noen klokkesjapper også, selv om resten av reisefølget ikke deler den interessen.

Veldig mye god mat i Budapest, til relativt hyggelige priser. Kan anbefale Costes (1 stjerne) og Pierrot (hyggelig restaurant/café).

Det skal visst også være mye annen underholdning til hyggelige priser i Budapest, men det vet jeg ingenting om :mrgreen:

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: TomB og MrFinale
slwnger meg på her. Skal på tur med kjæreste dit snart, har allerede booket onyx før jeg leste her så det er jo stas.
Tar fjerne tips til severdigheter, hvilke av disse spa-stedene som faktisk er BEA og hyggelige samt andre severdigheter, restauranter mm.

Budapest har mange kule "Ruin pubs" (mener jeg de kaller dem for) - ofte enkle bakgårder/mellom to bygg hvor det er nok øl og morro for en kveld.

• Liker
Reaksjoner: MrFinale
Jeg har vært i Budapest tre ganger, så har noen tips. Som @adamskater nevner er ruinbarer en stor greie, men det er veldig kommersielt og mange britiske guttegjenger på "gap year" eller "stag do". Hver sin smak, men det holdt med en kveld for min del. Szimpla Kert er vel den mest kjente. Et lite ekstratips er å ikke tøffe seg med ungarske dørvakter, de er mest sannsynlig bygd på en fabrikk i tidligere USSR.

Når det kommer til mat så er Budapest en rimelig og hyggelig plass å være. Sir Lancelot er en av de verste matopplevelsene jeg har hatt, så det ville jeg styrt klart unna. Harry og dyrt. Costes og Onyx skal være bra, der har jeg ikke vært. Dobrumba og Mazel Tov anbefales sterkt dersom man liker mat fra Israel/Libanon, Mazel tov er også et veldig kult sted å ta noen drinker eller øl.