Kjøpe min første Panerai

Medlem
10. mars 2011
Innlegg
41
Hei!
Etter mange år som klokkinteressert vurderer jeg nå å ta steget opp og kjøpe meg en Panerai. Modellen jeg har sett meg ut er Pam 00560, (base 8 days) da den har et enkelt design som tiltrekker meg. Gangreserven på 8 dager er også forlokkende. For den erfarne Paneristi, høres dette ut som et godt valg? Er det noen som har erfaring med denne modellen/ kaliber? Hører diverse rykter om dyr og trøblete service, men det kan jo være basert på enkelthendelser...
 
Manuellt är absolut vägen att gå. Nymans tar 5600 för full service inkl polering så inte dyrare än annat i samma segment. Snarare motsatt.

Ett tips; Sätt av pengar för band. Springer fort i väg ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: orjand og eidehelg
Hallooo, get real, har du bestemt deg for 560 så kjøper du en 560. Kein Problem. Fet klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: orjand
560 er absolutt et godt valg! Flott klokke. Men ville også vurdert en 372. Da får du en klokke som har alt en Panerai skal ha etter min mening. 47 mm, sandwich dial, gullvisere og helt enkel skive uten dato.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: orjand og EBH
Ja! Har vært mye 351 an the likes, dato etc. de siste årene. Moro å se at folk foretrekker de klassiske modellene. Manuelt opptrekk og klassisk skive.
 
  • Liker
Reaksjoner: orjand
Hei! Her er du på et bra spor, Panerai er veien å gå:) 560 er en knallfin klokke og et valg du ikke kommer til angre på. Har selv 510, og kan melde om at noe av det som overrasket meg er hvor utrolig enkel den er å gå med. Sitter godt og oppleves ikke som topptung eller noe slikt. Er nok formen og det manuelle verket som bidrar til det. Lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og orjand
560 er absolutt et godt valg! Flott klokke. Men ville også vurdert en 372. Da får du en klokke som har alt en Panerai skal ha etter min mening. 47 mm, sandwich dial, gullvisere og helt enkel skive uten dato.
Takk for tips, men 47 blir i største laget for mitt håndledd da...
 
Takk for alle svar så langt! Har dere erfaring med hvor nøyaktig dette kaliberet er? Forventer ikke COSC nøyaktighet, men pleier disse klokkene å være rimelig pålitelige straight outta da box?
 
Takk for alle svar så langt! Har dere erfaring med hvor nøyaktig dette kaliberet er? Forventer ikke COSC nøyaktighet, men pleier disse klokkene å være rimelig pålitelige straight outta da box?
Hei! P.5000-verket på min 510 er svært nøyaktig. Under 1 sek. avvik pr. døgn... Du kan trygt gå for Panerai. Sykt kule klokker :cool:
 
510 også her. Angrer ikke. Har hatt både 111 og 312 før. Angrer på salg av 111 i dag. 312 fristet i starten men ble rett og slett for stor og tung.. Topp fornøyd med min 510, men litt synd at sandwich skiven forsvant etter 2015 produksjon (mener jeg det var). Panerai "hypen" er vel litt nede i en bølgedal akkurat nå i disse usunne Rolex tider, så man kan gjøre mye kupp i bruktmarkedet Gøy med mange remmer også, selv om jeg personlig foretrekker de originale.
 
Hei!
Etter mange år som klokkinteressert vurderer jeg nå å ta steget opp og kjøpe meg en Panerai. Modellen jeg har sett meg ut er Pam 00560, (base 8 days) da den har et enkelt design som tiltrekker meg. Gangreserven på 8 dager er også forlokkende. For den erfarne Paneristi, høres dette ut som et godt valg? Er det noen som har erfaring med denne modellen/ kaliber? Hører diverse rykter om dyr og trøblete service, men det kan jo være basert på enkelthendelser...
Ble det noen 560 eller?

Jeg vurderer selv en 560 nå. Har prøvd på armen og det føles veldig bra. Bare synd at det ikke er sandwich skive. Er usikker på om det kommer til å irritere meg eller ikke dersom jeg kjøper...

Uansett, klokka er hardcore fet, tøffeste Panerai bortsett fra 372 synes jeg.
 
Prøvde den hos Bjerke, og dem var nydelig.Selv uten sandwich. Ikke minst utrolig flott bakside ! Og jeg er jo tiltrukket av 8 dagers power reserve. Er usikker på om dette med sandwich egentlig er så viktig for meg, finishen på skiva er meget bra. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å slå til på den, men så dukket det opp noen regninger fra sidelinja så jeg avventer det litt. Men jeg kommer nok til å gå for den.
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH