Anbefalinger av vinskap

Medlem
25. okt. 2009
Innlegg
297
Sted
Stavanger
Ettersom vinskapet jeg har i dag har blitt for lite er jeg på utkikk etter nytt skap med plass til rundt 200 flasker.
Har sett litt rundt hva som er tilgjengelig og funnet blant annet disse:

Bosch:
https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vinskap/KSW38940/bosch-vinskap-ksw38940-186-cm

Liebherr:
https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vinskap/WKB4212/liebherr-vinskap-wkb4212

Vestfrost:
https://www.whiteaway.no/hvitevarer/kjoleskap/vinkjoleskap/product/vestfrost-fz-365-w/

Alle tre ligger rundt 15 000 og har plass til ca samme antall flasker, så er det noen som har noen erfaringer med noen av skapene?

Vestfrost kjenner jeg ikke noe særlig til fra før av, men ettersom det nå er på tilbud og da koster 30% mindre enn de andre så er det jo veldig fristende...

Takker for alle innspill dere måtte ha!
 
Liebherr er bra produkter ihvertfall.
Samme gjelder jo Bosch, vestfrost er litt mer usikkert for du vet ikke hva du får og det har tradisjonelt vært kronglete og få deler til disse om noe skulle gå galt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Liebherr er bra produkter ihvertfall.
Samme gjelder jo Bosch, vestfrost er litt mer usikkert for du vet ikke hva du får og det har tradisjonelt vært kronglete og få deler til disse om noe skulle gå galt.

Støtter valget av Liebherr
Kjøpte selv Liebherr WKT5552-20001
Så langt har den fungert som forventet.
 
  • Liker
Reaksjoner: stigg
Har du sett på Dometic?

Har et selv og er veldig fornøyd med det. Skal det brukes kun til langtidslagring ville jeg anbefalt et slikt. Absorpsjonsteknologi og 0 desibel. Dog litt dyrere.
 
Liebherr er bra produkter ihvertfall.
Samme gjelder jo Bosch, vestfrost er litt mer usikkert for du vet ikke hva du får og det har tradisjonelt vært kronglete og få deler til disse om noe skulle gå galt.

Det har det ja. Nettopp sånne ting jeg var skeptisk til i forhold til å kjøpe annet enn de store merkene...
 
Har du sett på Dometic?

Har et selv og er veldig fornøyd med det. Skal det brukes kun til langtidslagring ville jeg anbefalt et slikt. Absorpsjonsteknologi og 0 desibel. Dog litt dyrere.

Har sett Dometic også ja.
De har et skap i 200 flasker klassen til rundt 15k samt det jeg antar du har til rundt 25 000?

Absorpsjonsteknologi høres jo veldig bra ut, men det ryker nok på pris desverre.
10 000 mer i skap er 10 000 mindre å bruke på vin :p

Kan gå god for Temptech, dog er jeg ikke i nærheten av 200-størrelsen.

Temptech virker bra, men har ikke sett noen som passer i forhold til den pris og størrelse jeg hadde tenkt...
 
Tenker på de utvendige målene på skapet som er:

Høyde (cm) 165,00
Bredde (cm) 60,00
Dybde (cm) 73,90

Det vil da desverre stikke for langt ut og blokkere for døren inn i rommet... :(

Ok. Skapet jeg har, er plassert i vår tekniske bod. Tenkte ikke på at du skulle bygge det inn.
Men sjekk utvalget av Liebherr hos Skousen
Skal du lagre vin over flere år, så er det virkelig viktig med et skap som er så og si fri for vibrasjon. Sillegående kompressor og dempet oppheng er noe man bør se etter. Trehyller er et must da tre absorberer vibrasjon bedre enn metall.
Kullfilter er er heller ingen ulempe.
 
Har sett Dometic også ja.
De har et skap i 200 flasker klassen til rundt 15k samt det jeg antar du har til rundt 25 000?

Absorpsjonsteknologi høres jo veldig bra ut, men det ryker nok på pris desverre.
10 000 mer i skap er 10 000 mindre å bruke på vin :p

Tror jeg betalte rundt 25.000 ja. Enig i at det er mye penger for et vinskap, men kvaliteten på skapet er jo deretter. Vet ikke om det vil vare lenger enn de andre skapene du ser på, men vinen vil i hvert fall ha det godt under lagring. 100% vibrasjonsfritt og med kullfilter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Hei,

Jeg har dette:
https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vinskap/KSW38940/bosch-vinskap-ksw38940-186-cm

Veldig godt fornøyd til mitt bruk, men den står i et teknisk rom, så støy er ikke en faktor for meg. Det er dog ikke helt tyst. Ville vært forsiktig med å ha det i nærheten av oppholdsrom. Kommer og går litt den støyen, så pass på hvis du stikker innom en butikk. Cool å se på da, med led lys og det hele.

OG: du kan bare glemme å få inn 200 flasker. da må du ta ut hyllene og stable i høyden.... har hatt litt over halvparten uten noe problem.
 
Mulig dette er helt off: Jeg holder på å rydde ut fra fattern etter at han flyttet. Der står det et vinskap som heter "Eurocave Confort Servitheque", som jeg nå skal selge. Googlet merket nå, og det skal visst være bra. Kan absolutt nada om dette selv, men om du ønsker bilder el. om så får du sende en PM :)
 
Drar opp denne igjen. Jeg har planer om å gå til innkjøp av et vinskap som skal stå i stue. Må ha to temperatursoner, stillegående og ha plass til mellom 20 - 40 flasker. Budsjett ca. 5000 - 10 000,-. Det skal integreres i en kjøkkenøy.
 
Redigert:
Drar opp denne igjen. Jeg har planer om å gå til innkjøp av et vinskap som skal stå i stue. Må ha to temperatursoner, stillegående og ha plass til mellom 20 - 40 flasker. Budsjett ca. 5000 - 10 000,-. Det skal integreres i en kjøkkenøy.
Anbefaler temptech på det sterkeste, spesielt ifht value for money.
God kvalitet og lavt støynivå. (Om du ikke kjøper det rimeligste selvsagt)
Skal du opp i en høyere prisklasse så er jo gaggenau ganske rått!
 
Anbefaler temptech på det sterkeste, spesielt ifht value for money.
God kvalitet og lavt støynivå. (Om du ikke kjøper det rimeligste selvsagt)
Skal du opp i en høyere prisklasse så er jo gaggenau ganske rått!
Takk for tips! Har sett litt på Temptech, og seiler opp som en aktuell kandidat. Har sett på Gaggenau og Liebherr, men det blir for dyrt i denne omgang ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet