Heuer 1000

Status
Stengt for ytterligere svar.
Er det da stand på klokkene og verdier, historiene til hver enkelt modell, Heuer generelt, batterimodellene fra Heuer, ektheten til delene i urene og hva som er originalt eller ALT nevnt over du er #2 i Norge i perioden 1979-1995?
Alt om både automatisk og quartz, har jo 31 stk i samlingen selv(Heuer).
 
Slike som deg opererer under navnet *Hagenisse* i fleste andre kretser, god helg ja. Ganske tåpelig om du tror alt fra Heuer er batteri...
Fett, hagenisse er noe jeg kan leve med. BTW - Har du i nærheten av ett lite snev av peiling på, eller eier av mekaniske Heuer og Tag Heuer? Disse er jo i en annen liga enn batterisøppelet. Har du noen Heuer selv? Jeg vet jo ikke en dritt om dette men her er noe av Heuer som jeg har, dessverre ingen quartz. God helg.
IMAG0028 - Kopi.jpg
 
Fett, hagenisse er noe jeg kan leve med. BTW - Har du i nærheten av ett lite snev av peiling på, eller eier av mekaniske Heuer og Tag Heuer? Disse er jo i en annen liga enn batterisøppelet. Har du noen Heuer selv? Jeg vet jo ikke en dritt om dette men her er noe av Heuer som jeg har, dessverre ingen quartz. God helg.Vis vedlegg 159731
Heuer Bundeswehr, nydelig klokke.
 
Dessverre feil, men nydelig klokke - Luftforsvaret - disse er hønsetenner i forhold til Bundeswehr Heuer.

Det er vel ikke helt feil, klokken er vel en Heuer 1550. Eneste forskjell er at din ble utstedt med annen inskripsjon bak om jeg ikke tar helt feil, klokken i seg selv er identisk. Du viste jo ikke lokket ditt bak.-)
 
Den ene som du solgte på auksjon i dag, var ikke så populær at den gikk for høyt sum. Hva var grunn til det?
 
Hadde Finn-autosøk på Heuer 1000 lenge da jeg ønsket meg en sånn. Uansett, det var som regel 5-7000 de fleste lå på. Det var vel omtrent et år siden jeg avsluttet det søket. Et fåtall av de som ble lagt ut var over 10k. Jeg vet ikke om det betyr at de som solgte rimelig ikke kjente markedet eller bare var sympatiske, men uansett, bare en digresjon. Fetteren min har forresten en som han fikk til konfirmasjonen for mange år siden. Den er så utrolig fin med sine battle scars. Den fikk ny bezelfjær etter tips fra meg nylig.

Selv har jeg en CWC med Monnin case. Elsker virkelig den kassen, har fortsatt litt lyst på Heuer :)
 
Redigert:
(Slettet, fant noen priseksempler her på forumet, men sikkert feil referanser for å si noe som helst om markedet. Men virker som samme finn-nivå var gjeldende her også).
 
Redigert:
Hadde Finn-autosøk på Heuer 1000 lenge da jeg ønsket meg en sånn. Uansett, det var som regel 5-7000 de fleste lå på. Det var vel omtrent et år siden jeg avsluttet det søket. Et fåtall av de som ble lagt ut var over 10k. Jeg vet ikke om det betyr at de som solgte rimelig ikke kjente markedet eller bare var sympatiske, men uansett, bare en digresjon. Fetteren min har forresten en som han fikk til konfirmasjonen for mange år siden. Den er så utrolig fin med sine battle scars. Den fikk ny bezelfjær etter tips fra meg nylig.

Selv har jeg en CWC med Monnin case. Elsker virkelig den kassen, har fortsatt litt lyst på Heuer :)

Det spørs hvilken Heuer 1000 du ønsker, du får 38mm til mellom 5-8k i stål eller two tone. Skal du på 38mm Heuer Wolf of Wall Street må du på mellom 14-18 i god stand, men du kan få Tag Heuer 1000(Wolf) ned mot 11-13.

Men om du mener Heuer 1000 (Jumbo 42mm), stemmer det at du kan få disse ned mot kanskje 7-8k men da i two tone. Du finner nok ikke stål i verken normal skive eller Night diver under ca 10k nå. Skal du ha en i virkelig god stand må du betale mer.

Monnin case er meget fin, har også selv mange av disse. Også med andre merker enn Heuer.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.