Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

uPV9VX.jpg
 
RIP SKX007/9. Ny versjon på vei, og denne er ikke i nærheten av å være like kul etter min mening. "Automatic" skrevet i pen kursiv, og borte er dybderatingen og den distinkte "diver's"-teksten i oransje. Den nye Seiko 5-logoen ser jo også helt jalla ut, og at den i det hele tatt havner i 5-serien er jo bare trist. Uff, denne var pregløs og kjedelig.

Snakk om å kastrere en av de mest legendariske verktøyklokkene som finnes.

uPV9VX.jpg



Men kapittelringen er i det minste sentrert...

giphy.gif
 
Redigert:
Synes ikke den Seiko 5-logoen var så dum jeg. Mye mer diskret enn den de har nå som får klokkene til å se ut som barneklokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bond
Vanskelig med mobilkamera å fange den herlige, dype grønnfargen som danser over skiva. I vinkel, og noen ganger ved litt dunkel belysning ser skiva nesten svart ut. Denne modellen kommer til å få mye armtid.

20190407_150635.jpg

20190407_150659.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og fredskijj
Synes ikke den Seiko 5-logoen var så dum jeg. Mye mer diskret enn den de har nå som får klokkene til å se ut som barneklokker.

Tja, vet nå ikke om jeg synes den nye logoen ser så mye mer moden ut, jeg... ;)

giphy.gif

Aha, i alle år trodde jeg at det var Seiko '5', nå skjønner jeg at det er en 'S'.... Seiko 'Super' :)

Den likner en avkuttet versjon av den 5/S som brukes på noen kvarts-GS-skiver.
GS -logo.png
 
RIP SKX007/9. Ny versjon på vei, og denne er ikke i nærheten av å være like kul etter min mening. "Automatic" skrevet i pen kursiv, og borte er dybderatingen og den distinkte "diver's"-teksten i oransje. Den nye Seiko 5-logoen ser jo også helt jalla ut. Uff, denne var pregløs og kjedelig.

Snakk om å kastrere en av de mest legendariske verktøyklokkene som finnes.

uPV9VX.jpg
Det ser ut som om blåfargen er litt lysere, det liker jeg tror jeg. Finere lenke også. Faktisk veldig usikker på om jeg liker denne eller den gamle best.
 
Det ser ut som om blåfargen er litt lysere, det liker jeg tror jeg. Finere lenke også. Faktisk veldig usikker på om jeg liker denne eller den gamle best.

Fremdeles usikker på hvilken du liker best når du får vite at den har 100m vanntetthet uten sku-krone, glasslokk bak og ikke lengre er en ISO6425-sertifisert dykkerklokke?

Seiko avslutter SKX-linjens historikk som profesjonelle dykkerklokker og fortsetter den som helt vanlige sportsklokker i Seiko 5-serien. Synes det er ganske trist at en av de rimeligste skikkelige dykkerklokkene på markedet nå forsvinner.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Nå har vel Seiko en drøss med dykkerklokker for de som faktisk trenger solid vantetthet. Synes det er fint at de tar tilbake designet i en "enklere" utgave. De fleste av oss bruker sjelden klokkene våre i vannet uansett, og 100m holder i massevis til badeland.
 
  • Liker
Reaksjoner: Seikomann
Så så.... fortvil ikke min venn. Det kan hende Seiko har lanseringsplaner for ny serie med ISO-dykkere. Vi må vel nesten regne med at alt har en sluttdato?
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Fremdeles usikker på hvilken du liker best når du får vite at den har 100m vanntetthet uten sku-krone, glasslokk bak og ikke lengre er en ISO6425-sertifisert dykkerklokke?

Seiko avslutter SKX-linjens historikk som profesjonelle dykkerklokker og fortsetter den som helt vanlige sportsklokker i Seiko 5-serien. Synes det er ganske trist at en av de rimeligste skikkelige dykkerklokkene på markedet nå forsvinner.
Nei, den ble litt mindre attraktiv da, men det er jo også et spørsmål om hvor de legger seg i pris. Synes det er unødvendig med glasslokk bak på en klokke som denne, det må jo være billigere å lage den uten?
@centro har jo i og for seg rett i at det er helt unødvendig for både meg og antagelig de fleste andre med 200m og ISO-sertifisering, men det er jo noe med det likevel..

Liker de nye fargene, spesielt den blå. Ble vanskelig dette her. Tror kanskje jeg må gå til anskaffelse av en 009 for å holde 007en med selskap. Det har jo stått på listen, men aktualiserte seg plutselig.
20190408_133935.jpg


Hvorfor er det slik at alle bildene ser ut som om de er klippet ut fra et gammelt ukeblad?
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch og sydvester
Kan hende jeg tar feil, men mitt inntrykk er at Seiko selv ikke skjønner hvor "legendarisk" SKX007/9 er her i vår del av verden.

Sannsynligvis stikker de seg ikke frem på salgsstatistikkene for markedet vårt (de fleste kjøpes jo på eBay, div. asiatiske sider osv.), og jeg tror de egentlig anser klokken som en "billigklokker" under det de ønsker å være som merke.