Alpina art deco ur fra 20-30 tall

GJB

Medlem
12. juli 2010
Innlegg
104
Sted
Løten
803E5F07-3E13-4F28-B8B6-04B71B58F637.png
16069BC5-F6F3-43C7-9191-78D569DA56C6.jpeg
Har et fint gullur etter min bestemor, men vet lite om det. Er Alpina verk, trolig 20tall? Ønsker litt info om noen kjenner disse. Fungerer godt.
 
Vis vedlegg 133337 Vis vedlegg 133338 Har et fint gullur etter min bestemor, men vet lite om det. Er Alpina verk, trolig 20tall? Ønsker litt info om noen kjenner disse. Fungerer godt.

Nydelig ur som tar seg godt ut på en pyntet kvinne!

Ville i utgangspunktet trodd uret er litt nyere men det er bare gjetning. Verdien er nok gullverdien dersom det er solid gull, dersom det er double går vel slike ut typisk for noen hundrelapper på eBay. Men dette ser ikke ut til å ha noen slitasje så det tyder på solid gullkasse, double pleier å være slitt gjennom på et så gammelt ur.

Dameur har som regel lav verdi pga at kvinner som regel ikke har interesse for ur og du finner vel knapt en kvinne som «samler på» gamle ur, i motsetning til menn der man finner langt flere som har denne interessen, og som fører til høye priser for de mest sjeldne og ettertraktede klokkene.
 
Takk for innspill! Kunne vært kult å visst ca årstall på den, kan den være fra 40 tall? Ja, det er massiv gull kasse på denne, tror reima er i duble og ikke original iflg min mor. Verdien er av akademisk interesse kun, da den har min bestemors navn gravert på baklokk.
Virker som verket er av svært god kvalitet.
 
Kan ikke bestemme ut fra noe bestemt begivenhet. Men ut fra det jeg tolket var 20-30 tall mest sannsynlig