Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Spennende! Yonsson postet nettopp dette:

5c2e06be-64cb-4de3-982a-099e9e0638de-jpeg.1008189
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og hanse
Jeg vil nå si at den grønne var kulest. Med det skjæret mellom grønt og svart så minner den om min første klokke; en Antima.
(Nå finner jeg dessverre ikke bildet av den...)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Oj,oj, fineste pepsi jeg har settpå lenge, kanskje noen sinne. Mulig på tide å skaffe meg en padi. Kommer den til Norge?
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Oj,oj, fineste pepsi jeg har settpå lenge, kanskje noen sinne. Mulig på tide å skaffe meg en padi. Kommer den til Norge?

Den kommer nok til Norge etterhvert, men slippes i butikker i Japan allerede nå. Den er allerede tilgjengelig her, og vil nok dukke opp på nettsidene til Seiya, Chino osv. i løpet av uken.

Jeg har ikke erfaring med Japan-Online Store, men ser Bruce Williams som anmelder klokker på Youtube bruker dem og er veldig fornøyd. Et kjapt google-søk bekrefter at de har et godt rykte. Det er en gråmarkedforhandler i samme stil som SeiyaJapan.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Helt enig, men samtidig dyr nok "as is" :D

Det er sant, men de kunne kanskje spart inn igjen på prisen ved å kvitte seg med de øvrige komplikasjonene. ;)

Om denne bare hadde månefase i nevnte gullfarge rett over "klokken 6", der hvor datovisningen nå er, så ville den vært nær perfekt i mine øyne. Jeg synes det er noe forlokkende med klokker som kun har månefase. Det er kanskje den minst brukbare komplikasjonen av dem alle, men også en av de vakreste. Når man dedikerer skiven til dette så får hele klokken en litt spesiell stemning, om det gir mening. Den blir nesten mer et stykke kunst enn noe annet.