Dagens reim

20170704_152849.jpg

Eksperimenter med MN-strap idag. Her er ingen hardware sydd fast, og ingen lag av reima under kassa. Det blir fire lag på motsatt side, men bare fordi jeg ikke har giddi å kutte reima kortere. Fleksibel og behagelig løsning, sitter som et skudd! :)

D2DC33F1-7431-46FB-8B28-C8CBC97E0BA0.jpeg

4B865977-6357-48B6-9168-29CFBB636A44.jpeg

DA43701E-91CE-4040-9CCE-0DC7BB006C0D.jpeg

Eksperimenter med MN-strap idag. Her er ingen hardware sydd fast, og ingen lag av reima under kassa. Det blir fire lag på motsatt side, men bare fordi jeg ikke har giddi å kutte reima kortere. Fleksibel og behagelig løsning, sitter som et skudd! :)

Vis vedlegg 127800
Vis vedlegg 127801
Vis vedlegg 127802
Kul reim, men jeg stiller spørsmål hvor lett det er å miste/ få klokken stjålet i disse dager med alt pakket som verserer rundt. Har vært interessert i å prøve en slik selv, men ser for meg ut som en litt enkel bh-lås. Den klarte jeg til og med å klipse av på fylla i mine glansdager, så tyver og ting klokken kan hekte seg i må jo elske slike låseanordninger? Hva syns du om den og hvor lett er det at den spretter opp?

• Liker
Reaksjoner: Oddemann og fredskijj
Kul reim, men jeg stiller spørsmål hvor lett det er å miste/ få klokken stjålet i disse dager med alt pakket som verserer rundt. Har vært interessert i å prøve en slik selv, men ser for meg ut som en litt enkel bh-lås. Den klarte jeg til og med å klipse av på fylla i mine glansdager, så tyver og ting klokken kan hekte seg i må jo elske slike låseanordninger? Hva syns du om den og hvor lett er det at den spretter opp?

Ja det er jo bare en enkel 'krok' man hekter i en 'ring', men man trer jo hånda inn i reima for å ta den på så den faller ikke rett av ihvertfall. Og kroken sitter ganske tight sammen med to lag strap også, har ikke klart å hekte den av ved uhell så langt ihvertfall.

Kjeltringer får nok av klokka uansett hvis de har bestemt seg for det vil jeg tro..

MN Trident «full blue»-strap.

6669CE7A-58A5-437C-ADB7-417863016EE7.jpeg
EEE71B34-289F-4B86-BF72-3802875CFB8C.jpeg

MN er jo helt genialt, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har forsøkt denne tidligere. Lett å justere, behagelig tekstilkvalitet, bombesikker «lås», og man slipper de vanlige problemene med NATO. Ingen «løs» ende eller reim som bygger kassen høyt opp.

Superrask levering, topp kvalitet = tommel opp :)

Jeg vurderer å teste denne type reim som dere har @Consigliere @fredskijj

Har skjønte at disse kom opprinnelig fra franske forsvaret og ble brukt naturligvis på deres klokker (før i gamle dager) siden de pleide også å handle klokker uten lenke/reim for å spare penger. Hvis dette ikke stemmer. Gjerne rett meg de som kan.

Er deres reim elastisk og hvor får jeg tak i en til min Pelagos? :D

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Jeg vurderer å teste denne type reim som dere har @Consigliere @fredskijj

Har skjønte at disse kom opprinnelig fra franske forsvaret og ble brukt naturligvis på deres klokker (før i gamle dager) siden de pleide også å handle klokker uten lenke/reim for å spare penger. Hvis dette ikke stemmer. Gjerne rett meg de som kan.

Er deres reim elastisk og hvor får jeg tak i en til min Pelagos? :D

Her finner du informasjonen du trenger :)

https://erikasoriginals.com/mn-straps/original.php

Og ja, reimen er litt elastisk - akkurat passe:)

• Liker
Reaksjoner: fredskijj og titan