Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Guilty pleasure :confused:

20181121_192801.jpg

Samlingen reduseres nå til de klokkene som i løpet av høsten har vist seg å faktisk være daily drivers hos meg over lang tid i høst: Speedmaster Pro, Grand Seiko SGBX259, (quartz 9f-verk), og min trofaste G-Shock.

Intet mindre enn to NASA-godkjente klokker! :) Og bare ETT mekanisk ur! :eek:

SKX013, vintage omega, og blå planet ocean på vei ut. (to av dem til salgs i forumet nå). Dels for at de blir brukt alt for lite, dels for å finansiere en annen hobby som plutselig krevde mer kapital. Synd med Planet Ocean, den er flott, men det viste seg å være en sommerflørt gitt.

Plan en gang i fremtiden: få en til mekanisk klokke inn igjen, mest sannsynlig Explorer 39mm. Men akkurat nå er jeg veldig happy med å konsentrere meg om disse tre go'klokkene.

newcollection.jpg

Redigert:
Startet året med det jeg planla skulle bli min ordentlige klokke (les: veldig klar for ekte mekanisk og ikke pulsklokke til enhver tid). Det første kjøpet, en Chopard Mille Miglia, er nå på lanken hos en eller annen fyr i London. Det andre, som svir litt mer, en Tudor BBR, måtte ut for å komme på rett vei i det som etter hvert måtte bli en samling (fant jeg fort ut...).Vi får se hvor dette ender, en dykker kommer i hvert fall inn i løpet av 2019. Jeg er nå veldig godt fornøyd med dagens samling:

- IWC Portugieser Chronograph 3714-45 --> dressklokka som er mye med meg på jobben
- Omega Speedmaster Professional (Sapphire Sandwich) --> allrounder som kler alt av remmer fra alligator til nato
- Casio kalkulatorklokke (brukes aldri, men er jo litt gøyal)

klokkeboks nov 18.JPG