Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Samlingen begynner å helle mer mot kvalitet enn kvantitet. Doxa-en er på håndleddet.
20180728_144702.jpg
 
Her er et bilde av min samling, bygget opp over en ti års tid. Valg av klokker er først og fremst gjort ut fra estetiske, håndtverksmessige og emosjonelle vurderinger. De er kjøpt for å brukes og roteres løpende. Sommerstid går det mest i klokker på lenke. Resten av året har jeg nok en preferanse for klokker på skinnreim.

Nede fra venstre:
F.P.Journe Octa Quantième Perpètuel
Patek Philippe Nautilus 5726
Panerai Radiomir 1936 California Dial PAM 249
Movado Museum Automatic 84 F4 1392

Øverst fra venstre:
Tudor Heritage Black Bay Bronze
Rolex Submariner Date 116610LN
Rolex Yatch-Master 40 116622

D09CF2B4-DAC9-434C-8CB7-168C5E8A0846.jpeg


Fremdeles klokker man drømmer om der ute, men kjenner at roen har senket seg og fokuset rettet mot å kose seg med det man har.
 
Her er et bilde av min samling, bygget opp over en ti års tid. Valg av klokker er først og fremst gjort ut fra estetiske, håndtverksmessige og emosjonelle vurderinger. De er kjøpt for å brukes og roteres løpende. Sommerstid går det mest i klokker på lenke. Resten av året har jeg nok en preferanse for klokker på skinnreim.

Nede fra venstre:
F.P.Journe Octa Quantième Perpètuel
Patek Philippe Nautilus 5726
Panerai Radiomir 1936 California Dial PAM 249
Movado Museum Automatic 84 F4 1392

Øverst fra venstre:
Tudor Heritage Black Bay Bronze
Rolex Submariner Date 116610LN
Rolex Yatch-Master 40 116622

Vis vedlegg 107187

Fremdeles klokker man drømmer om der ute, men kjenner at roen har senket seg og fokuset rettet mot å kose seg med det man har.

Flott og variert samling du har @Timely
Du har noen go’biter jeg selv kunne ha tenkt meg :)
 
Det tok lang tid fra jeg begynte å bli interessert i klokker til jeg tok steget og kjøpte meg en klokke jeg hadde siklet på lenge. Da isen var brutt gikk det fort, og etter tre måneder hadde jeg gått til innkjøp av tre klokker, og står på venteliste på en. I likhet med båteiere utvikler jo ofte vi vår egen form for 3-fot syken, så nå farer jo tankene mot Vacheron og Patek... Hvor skal dette ende?
8264CC7A-6304-4D13-9BEA-0E5FED384877.jpeg
 
Det tok lang tid fra jeg begynte å bli interessert i klokker til jeg tok steget og kjøpte meg en klokke jeg hadde siklet på lenge. Da isen var brutt gikk det fort, og etter tre måneder hadde jeg gått til innkjøp av tre klokker, og står på venteliste på en. I likhet med båteiere utvikler jo ofte vi vår egen form for 3-fot syken, så nå farer jo tankene mot Vacheron og Patek... Hvor skal dette ende?Vis vedlegg 107242

Du traff bra på remmene! Flott familie:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb
IMG_0401.jpg

Utvidet med PAM 510 etter besøk hos Bjerke på lørdag :) 44 mm rigger fint ved siden av Aqua terra 41,5 mm og Montblanc 40 mm. Innser nå at "syken" har festet seg, og "behovet" for en kronograf samt en diver er i ferd med å melde seg :eek: