Hva skjer med Rolex og levering?

@West
IMG_20180725_082442.png
IMG_20180725_082516.png

• Liker
Reaksjoner: henriker
QUOTE="Ringeklokke, post: 671794, member: 11113"]Vis vedlegg 103457 Vis vedlegg 103458 Vis vedlegg 103459[/QUOTE]

Dette høres jo helt utrolig ut!
Askeland gir altså f... i lokale kunder, som kanskje har et langvarig kundeforhold til de - og heller leverer attraktive ur til "tilfeldige" som stikker innom akkurat den dagen de får inn noen ur?!
Går ut ifra at situasjonen er lik i Stavanger og Kr. Sand som i Oslo, nemlig at urmakerne invaderes av asiatiske turister, som rasker med seg det meste de har utstilt av Rolex?

Snakk om å skyte seg selv i foten ved å snu ryggen til lokale (lojale?) kunder!
Situasjonen vil garantert snu. Håper da at de lokale kunder husker at Askeland "pissa de i tryne" og heller velger andre leverandører.

Jeg er så dritt lei av dette snakket om at det er så vanskelig å håndtere disse listene, nei det er ikke det hvis disse håndteres profesjonelt* og systematisk.

EDIT:
*Med profesjonelt mener jeg prioritering av gode etablerte kunder med de "rette" holdninger.

Redigert:
QUOTE="Ringeklokke, post: 671794, member: 11113"]Vis vedlegg 103457 Vis vedlegg 103458 Vis vedlegg 103459

Jeg tror situasjonen er stikk motsatt, Askeland ønsker nok heller å prioritere gode og lojale kunder - fremfor «invistorer» som ringer rundt og setter seg på lister over det ganske land :)

Slik jeg har oppfattet det er listene blitt lange som vonde år, og skaper forventninger som ADene ikke alltid kan innfri. Det er vel ingen godt bevart hemmelighet at kunder har sneket i køen både her og der, og det skulle vel egentlig bare mangle hvis man er en lojal og god stamkunde.

Redigert:
Jeg tror situasjonen er stikk motsatt, Askeland ønsker nok heller å prioritere gode og lojale kunder - fremfor «invistorer» som ringer rundt og setter seg på lister over det ganske land :)

Slik jeg har oppfattet det er listene blitt lange som vonde år, og skaper forventninger som ADene ikke alltid kan innfri. Det er vel ingen godt bevart hemmelighet at kunder har sneket i køen både her og der, og det skulle vel egentlig bare mangle hvis man er en lojal og god stamkunde.
Håper virkelig det er slik det er - og ikke slik jeg leste svaret fra Askeland.;)

Jeg syns det er underlig at kunder, som står på venteliste, ikke blir personlig informert om slike endringer. Det er lang ventetid på noen ur, og jeg for min del ringer ikke AD med jevne mellomrom for å sjekke at jeg fortsatt står på liste; Det tar jeg som en selvfølge hvis jeg ikke blir informert om noe annet.

Jeg ville blitt noe forbannet hvis jeg etter 4-5 år tok en telefon for å høre status, og fikk beskjed om at "du ble slettet fra denne listen for 3 år siden".

Dette kommer nok til å bli praksis over hele linja så lenge de ikke klarer å levere. Utfra hva jeg forstår så er dette nettopp for å prioritere lojale og lokale kunder. Det er allment kjent at flere skriver seg opp på lister hos alle AD og ikke akkurat takker nei etter de har fått fra første AD. Synes dette blir ryddig og greit. Men litt fortvilendes når en har stått på liste lenge og blir strøket. Det får jeg leve med og håpe dette gjør at det blir litt bedre på sikt. Slik det har vært til nå med årelange lister er ingen tjent med. Tror både Askeland og Bjerke ønsker å selge så mange klokker som mulig og at de er like fortvilet som oss.

Når det gjelder kinesere så er ikke det en utfordring hverken i Kr. sand eller Stavanger slik som i Oslo.