Klokkecafé – løst og fast om klokker

Dagens kjipeste opplevelse.
I det jeg tar tak i en stol for å sette meg ned kjenner jeg noe «kneppe» på håndleddet og klokken glir ut av skjorteermet...

På en eller annen måte har barreten løsnet på en side og klokken er på vei ned mot gulvet. Klarer å gripe den før det store smellet heldigvis.
Usikker på om det er aftermarket eller ikke.
Uansett skummelt!

Dagens kjipeste opplevelse.
I det jeg tar tak i en stol for å sette meg ned kjenner jeg noe «kneppe» på håndleddet og klokken glir ut av skjorteermet...

På en eller annen måte har barreten løsnet på en side og klokken er på vei ned mot gulvet. Klarer å gripe den før det store smellet heldigvis.
Usikker på om det er aftermarket eller ikke.
Uansett skummelt!

Det var jo ikke så kjipt at du oppdaget det....
God reaksjon!

8

• Liker
Reaksjoner: Trulle75
Noe love for Halios her inne da? I dag kl 17.00 norsk tid åpner salget av Seaforth serie 2. Jeg mååå ha en gul :rolleyes:
http://halioswatches.com/seaforth/

15-01-2018 09-33-41.jpg

Ja, de så fine at jeg ville kjøpt en i 36-38 mm. Frykter at en så enkel klokke i 41 vil se alt for stor ut på meg. Og den vintage looken bør være litt beskjeden. Selv i gult. Men skikkelig fin på bilder da. Jeg likte strukturen i skiva til Nimbus Grey

LarsB

Ja, de så fine at jeg ville kjøpt en i 36-38 mm. Frykter at en så enkel klokke i 41 vil se alt for stor ut på meg. Og den vintage looken bør være litt beskjeden. Selv i gult. Men skikkelig fin på bilder da. Jeg likte strukturen i skiva til Nimbus Grey

Har hatt serie 1 med roterende bezel, må si at den bar veldig greit og ikke for stort i det heletatt på mine beskjedne håndledd, så det ville jeg ikke fryktet. Men selvsagt er dette smak og behag :)

Var en tur i badeland med unga idag og når jeg kom opp igjen så oppdaget jeg at klokka ( Seiko Turtle Srp 773) hadde dugget nesten helt til. Krone var selvsagt skrudd helt til. Var kun normal bassengtemp i vannet og var ikke i noen badstue eller lignende. Synes en dykker med vanntetthet på 200m burde tåle dette.... Den er norskkjøpt våren 2016 så jeg satser på at urmakeren fikser dette greit. Men fryktelig irriterende :(

• Liker
Reaksjoner: sydvester og Sjø