Cartier-tråden

Noen som vet hva Drive vil koste her til lands? Kommer vel i hyllene hvert øyeblikk.

Cartier-Driver-de-Cartier-8961.jpg

Iblant så har jeg veldig lyst på en Cartier Tank, og da gjerne en slik som under her:

20171218_224912.png

Svært elegant IMHO. Vi får se. Ser det er en finn-bruker som har en del Tanks, men med variert kvalitet på bilder - noen som har kjøpt fra ham?

Jeg så også nå nettopp en annen perle fra Cartier til salgs på klocksnack, en Cartier Santos i helgull fra 1979:
https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-or-massif-helguld-sista-chansen-innan-nyår.82121/

20171218_230030.png

20171218_230110.png

Si hva du vil om Gordon Gekko, men stilen er upåklagelig IMHO ;) (kanskje litt overkill med pinky ring...)

Iblant så har jeg veldig lyst på en Cartier Tank, og da gjerne en slik som under her:

Vis vedlegg 71354

Svært elegant IMHO. Vi får se. Ser det er en finn-bruker som har en del Tanks, men med variert kvalitet på bilder - noen som har kjøpt fra ham?

Jeg så også nå nettopp en annen perle fra Cartier til salgs på klocksnack, en Cartier Santos i helgull fra 1979:
https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-or-massif-helguld-sista-chansen-innan-nyår.82121/

Vis vedlegg 71355

Vis vedlegg 71356

Si hva du vil om Gordon Gekko, men stilen er upåklagelig IMHO ;) (kanskje litt overkill med pinky ring...)

Du trenger også disse;)
wallstreet-suspenders.jpg

http://www.mysuspenders.com/movie-suspenders.htm

Liker også Tank, den er konstant oppe til vurdering. Finn brukeren selger vel en del av de eldre variantene, og ikke nødvendigvis den du linket til?

Vis vedlegg 71354

Hei. Kan ikke si noe om selger men kjenner litt til urmakeren han har brukt til verifisering og gjennomgang. Urmakeren holder til på mitt hjemsted, (jeg bor ikke der nå), og skal være en pålitelig og serviceinnstilt urmaker.

Om noen kjøper en Tank fra denne selgeren setter jeg pris på tilbakemeldinger, min kone har siklet på disse en stund.

• Liker
Reaksjoner: Plainview
Jeg skal uten tvil ha en Cartier Tank som dressklokke, må bare finne riktig tid å prioritere det ;)

De er vel ikke så ille priset heller?

Jeg skal uten tvil ha en Cartier Tank som dressklokke, må bare finne riktig tid å prioritere det ;)

De er vel ikke så ille priset heller?

Jeg tenker også det, på litt lengre (eller kortere) sikt ;)

Når det gjelder pris er jeg veldig usikker på hva som er gjengs for Tank. For min del er jeg ikke så interessert i disse XL-variantene, og da kan det se ut til at det er litt eldre modeller som gjelder. Basert på minimal research fra min side er det ikke så mye å oppdrive i Norge med unntak av denne finn-brukeren. Så litt mer research må til, både vedr modeller og tilgjengelighet :)

Kanskje. Veldig usikker på hva som er ok pris på disse.

Hiver meg på her, da jeg gjerne kunne tenke meg en tank selv:)

Jeg ser 10 år gamle Tank Solo kan kjøpes for 17000-20000 inkludert mva fra diverse utenlandske forum. (Baserer meg på salgsannonser fra tidligere i år og 2016)

For meg blir dette i overkant for en klokke som mest sannsynlig ikke vil se all verdens av dagslys.

Det finnes også en eldre rimeligere Tank ved navn Must de Cartier (må ikke blandes med den runde varianten ved samme navn).

Disse finnes i ulike størrelser, skiver, quartz og manuelt verk. Disse har jeg sett gå fra 2500 - 12000. Som alt annet er det dyrere jo bedre stand uret er i, men størrelsen har mye å si. Hvit skive med romertall i størrelsen 24x30 kan fort ligge på 9000-11000 i god stand.

I andre enden av skalaen har du Must de Cartier Tank med blå eller svart skive i litt mindre størrelse til under 4000 selv med manuelt verk.

IMG_0412.JPG

Kunne godt tenke meg en slik.

Jeg synes kanskje prisen på de på finn er litt i høyeste laget, men kanskje mulig å få litt avslag:)

( Tar forbehold om mulige feil, da innlegget er skrevet under tidspress)

• Liker
Reaksjoner: Preacher