Service Pam 321

Jeg hadde min Omega Seamaster 300 Chrono fra 1998 inne hos Swatch Group tidligere i år. Full service, skifte av krone, skive og visere samt polering av lås kostet under 4k og tok et par måneder. Meget god service som en ekstrabonus :)

Redigert:
Paneraien min har aldri vært på service. Den er nå 8,5 år gammel og dermed er det høyst på tide!
Leverte den hos Bjerke i forrige uke. 7.500,- skal de hao_O

• Liker
Reaksjoner: DJM
Er det noen som vet hva Bjerke skal ha for en service på en ikke-inhouse Panerai nå om dagen?

Skrekk og gru!
Fikk idag opplyst på serviceavdelingen ved Bjerke at "normal full service" på en Panerai med inhouse verk vil koste ca kr 7K!
Ikke inhouse verk, ca en tusing mindre......

Klokkene sendes til fabrikken.

Hmmm...
Jeg bor i Spania i år og leverte akkurat en Pam 111 (ETA 6497) inn til service. Jeg brukte Suarez som er en stor klokkekjede her i landet (AD for Panerai, Rolex, Omega, Patek, Lange etc.) Butikken i Bilbao kunne ikke ta service selv, men sendte den videre til Panerai service senter i Madrid. Fikk akkurat et prisestimat på 4400 Euro. Det inkluderte full overhaling av urverk, bytting av deler etc., samt gratis polering (som jeg avstod fra). Det skulle vel være tilsvarende "normal full service".

Full service av urverket på en 372, kr. 5 700,- fra Bjerke. Full service uten noen form for kosmetiske "oppgraderinger".

Hmmm...
Jeg bor i Spania i år og leverte akkurat en Pam 111 (ETA 6497) inn til service. Jeg brukte Suarez som er en stor klokkekjede her i landet (AD for Panerai, Rolex, Omega, Patek, Lange etc.) Butikken i Bilbao kunne ikke ta service selv, men sendte den videre til Panerai service senter i Madrid. Fikk akkurat et prisestimat på 4400 Euro. Det inkluderte full overhaling av urverk, bytting av deler etc., samt gratis polering (som jeg avstod fra). Det skulle vel være tilsvarende "normal full service".

Seriøst? €4400 ?

Det høres riktig ut! Service på urverket kan tas av hvem som helst. Jeg vet at i Italia mann betaler ikke mer enn 150/200 euro for overhaling av urverket

• Liker
Reaksjoner: bruno47
Det høres riktig ut! Service på urverket kan tas av hvem som helst. Jeg vet at i Italia mann betaler ikke mer enn 150/200 euro for overhaling av urverket

Ja, jeg følte vel egentlig at prisen var verken spesielt billig eller dyr. Men i forhold til prisen til Bjerke er det jo nesten 2000 rimeligere, og hele det beløpet kan vel ikke være fraktkostnader?!? De sender jo sikkert ikke en og en klokke. Kan det være så stor forskjell på avanse til ulike AD på service som ikke blir utført av dem selv?
Kunne forresten like gjerne brukt en uavhengig urmaker, hadde jeg bare kunnet finne en som kunne ta jobben her nede. Men det viste seg nesten umulig. I en by (Vitoria-Gasteiz) med 250 000 innbyggere var det ikke en eneste urmaker som kunne trykk-teste klokken engang. Da ble det Suarez som helt sikkert er det dyreste alternativet. Minst like eksklusivt som Bjerke.
Jeg lurte forresten på om det er lett for uavhengige urmakere å få tak i pakninger som sikrer vanntetthet. Noen som vet?
Forresten stusset jeg også over at Suarez verken kunne skaffe en ekstra barett (ønsket bare å ha en i reserve) eller tuppen på skrutrekkeren som har brukket. Det sa at disse delene bare kom med hver enkelt klokke og kunne ikke selges separat. Det høres rart ut for meg, men noe er sikkert "lost in translation"

• Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Alle Pam som har et ETA basert urverk kan egentlig få service hvor som helst.
Alt Panerai har gjort på disse urverk er "the Panerai OPX series, which is based on the ETA/Unitas 6497 but modified with unique bridges, a swan neck regulator, and chronometer performance."
Jeg ser ikke for meg at den "swan neck regulator" er en del som ofte trenger bytting:D

Det blir annerledes for disse som har et in-house urverk: skulle noen deler bli byttet, blir ikke disse tilgjengelig på noen andre plass enn hos Panerai servicesenter.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Er det noen som vet hva Bjerke skal ha for en service på en ikke-inhouse Panerai nå om dagen?

Da Bjerke ikke svarer på henvendelser via skjema på nettsidene gikk jeg innom avdelingen i Karl Johans gate.
Det runde svaret på kostnad var fra 5000 NOK og oppover.
Det som er mer uspiselig for meg er tiden. 10-12 ukers servicetid!?! Det var så travelt for tiden...

Da Bjerke ikke svarer på henvendelser via skjema på nettsidene gikk jeg innom avdelingen i Karl Johans gate.
Det runde svaret på kostnad var fra 5000 NOK og oppover.
Det som er mer uspiselig for meg er tiden. 10-12 ukers servicetid!?! Det var så travelt for tiden...

Det var dyrt solgt for en ETA service:confused:
Bjerke blir supra eksklusivt luksus verksted...

• Liker
Reaksjoner: BRIO1368