Erfaringer med Range Rover eller ML W164 ?

Nope, har vært noen dager borte så har ikke fått gjort noe mer. HAr en date med RR Sport på torsdag. Bruker alltid god tid når jeg handler, så tipper selve handelen ikke kommer til å skje før over jul. RR Sport, ML320 eller 280 og Audi Allroad skal sjekkes ut nærmere. Forsåvidt skal jeg også teste ut Porsche Cayenne, selv om den er stygg som juling. Dog er det ikke aktuelt med diesel i en slik. Ja, og kona kommer til å banke meg om jeg drar hjem en Cayenne.

Kommer selvsagt med rapporter om alle kjøreturene, så får vi se hva vi havner på.

Ok. I går var jeg så heldig at Motorpool lånte meg en 2010 RR Sport 3.0 med full pupp på utstyrslisten.

Før jeg satte meg inn i denne var jeg overbevist om at dette ikke var "tingen". Vogue var så mye fetere. Men som tidligere beskrevet var Vogue gromt, men den "snakket" ikke til meg.

RR Sport derimot... Jeg likte i utgangspunktet ikke hva den utstråler, men det var fort gemt i det jeg satte meg inn i kabinen. Utrolig mye grommere kjørestilling, bedre instrumentering og interiørdesign enn Vogue etter min smak. Interiøret ser 1000 ganger bedre ut i virkeligheten enn på bilder (ser jo rent billig ut der).

Kjøreopplevelsen (om man kan kalle det det i en 4x4) var helt rå. Utrolig fin og stabil, nesten som å håndtere en mindre sportsvogn.

Motoren var selvsagt grom, men for min del er det jo strengt tatt ikke en 3-liter som er alternativet. Det differerer jo ca 35 hk mot 2,7 så det kan jo være den er en skuffelse (men jeg tror liksom ikke helt det).

Alt i alt var dette en svært positiv opplevelse, og Range Rover Sport seiler opp på toppen av listen over kandidater. Jeg bare håper at en bil i min prisklasse ikke faller igjennom (den jeg lånte er til salgs for rett i underkant av 1,2 mill).

Allroad og ML må fortsatt prøvekjøres (og jeg vurderer også en liten runde i Cayenne, selv om den er stygg som juling). Så får vi se om noen av dem klarer å utforedre Range Rover Sport.

To be continued.

Ok. I går var jeg så heldig at Motorpool lånte meg en 2010 RR Sport 3.0 med full pupp på utstyrslisten.

Før jeg satte meg inn i denne var jeg overbevist om at dette ikke var "tingen". Vogue var så mye fetere. Men som tidligere beskrevet var Vogue gromt, men den "snakket" ikke til meg.

RR Sport derimot... Jeg likte i utgangspunktet ikke hva den utstråler, men det var fort gemt i det jeg satte meg inn i kabinen. Utrolig mye grommere kjørestilling, bedre instrumentering og interiørdesign enn Vogue etter min smak. Interiøret ser 1000 ganger bedre ut i virkeligheten enn på bilder (ser jo rent billig ut der).

Kjøreopplevelsen (om man kan kalle det det i en 4x4) var helt rå. Utrolig fin og stabil, nesten som å håndtere en mindre sportsvogn.

Motoren var selvsagt grom, men for min del er det jo strengt tatt ikke en 3-liter som er alternativet. Det differerer jo ca 35 hk mot 2,7 så det kan jo være den er en skuffelse (men jeg tror liksom ikke helt det).

Alt i alt var dette en svært positiv opplevelse, og Range Rover Sport seiler opp på toppen av listen over kandidater. Jeg bare håper at en bil i min prisklasse ikke faller igjennom (den jeg lånte er til salgs for rett i underkant av 1,2 mill).

Allroad og ML må fortsatt prøvekjøres (og jeg vurderer også en liten runde i Cayenne, selv om den er stygg som juling). Så får vi se om noen av dem klarer å utforedre Range Rover Sport.

To be continued.

Hehe, liker det!

Allroad er artige bilder det også. Føles som en stv. når den er lav og kommer fram som en SUV når den er høy =D

rousp, Hvorfor må du "quote" alle innleggene du svarer på?

Du er jo den første som svarer og det er aldri tvil om hva du svarer på.

Eller er det bare for å kompensere at du som bergenser ikke kan snakke med høytaleren på fullt?
:D

rousp, Hvorfor må du "quote" alle innleggene du svarer på?

Du er jo den første som svarer og det er aldri tvil om hva du svarer på.

Eller er det bare for å kompensere at du som bergenser ikke kan snakke med høytaleren på fullt?
:D

Som Bergenser føler jeg det merkelig å ikke høre min egen stemme jalle i veggene så snart jeg begynner å formulere en setning, så da må jeg quote for å kompansere. :D

Er vel heller i forståelse for andre som har like langt korttidsminne som meg... Om denne posten nå kommer på neste side hadde jeg mistet tråden i samtalen om jeg hadde lest den... :p

Eller om Jayeff nå er en morgenfugl og kommer med en siddiskommentar mellom min og din post. Så er det så mye lettere for neste man å følge vår lille samtale. :p

En ting er sikkert, all mulighet til å misforstå hva jeg svarer på forsvinner ved å quote :cool: Som et kompromiss kan jeg forsøke å bli flinkere å klippe ned de quotene jeg svarer på slik at du slipper å scrolle så langt. ;)

Hei
har RR Vouge selv, og er veldig lite fornøyd.
har hatt mange elektriske problemer på en såpass ny bil og har kostet på denne bilen mye mer enn det som skulle vært nødvendig på en bil i denne klassen.
garantier har dekket det meste, men ikke moro å kjøre på verksted flere ganger i året utenom servicer, så vil ihvertfall ikke anbefale RR.

Voffiga

Hehehe, jeg elsker det!
Motoren er bra, bilen er deilig, egentlig er alt er supert. Jeg liker den ikke!

Bil handler om følelse og du vet helt tydelig hvor dine er. Du klarer bare ikke å sette fingeren på det. (det er jo da heller ikke poenget at du skal klare...)

Lykke til med neste testkjøring! :cool:

Hehe, det er akkurat slik Jeremy Clarkson har skaffet seg millionlønn :D

Har eiet en RR Vouge V8 i 07/08 og det var ett gledelig forhold. Bilen fungerte utmerket, men det viktigste hvilken utrolig rå bil, med egenidentitet og personlighet. Nå er det jo slik at vi nordmenn velger likt som naboen selv om vi liker å fremstille oss selv som innovative, men hva står det i de fleste oppkjørsler, Mercedes ML, BMW X5, Audi Q7/Q5 osv. Vel og bra det, men personlighet og særpreg har det ikke.

Hvis du skal være rasjonell, og samtidig få viljen din;

X5 ligger ca. 100k over dine andre ønsker brukt.
Noen her mener at du kan beregne service og verksted kostnader på ca 100k første året. la oss leke med tanken om at du bruker 100k i løpet av to år, for å være litt snille.

Sannsynligheten for at X5 vil holde seg bedre i pris er høy. Spesielt om du velger "rett" farge, og er bevisst på utstyret bilen din bør ha.

Forhør deg med f.eks Bavaria Oslo på facebook, og se hva de mener om hva som er nødvendig og ikke på en brukt X5. Og avtal en prøvekjøring.

Hvis du i tillegg til dette følger med på bilnorge.no vedr lanseringer av facelifter og nye modeller, så kan du selge X5`en før den får nytt kaross og dermed tape minst mulig, og forsvare den dyrere kostprisen.

Hvertfall det jeg ville gjort. Få ting slår M-sport rattet mellom hendene;)

Har faktisk bestemt meg for å beholde min ML en stund til og heller putte MASSE mer penger i Maseratien. Det som skulle være en hellakkering har utviklet seg til å bli en fullblods restaurering, hvor hele interiøret nå er totalrestaurert, og bilen er tatt ned til metallet. Strengt tatt er jeg svært glad over beslutningen, for det er vesentlig med konge å kjøre veteran-Maserati fremfor nyere SUV.

Når jeg først skal bytte etterhvert ser det ut som om det kan bli X5 ja, ettersom en kompis er selger hos Bilia BMW og kan gi meg "hyggelige" priser.

Takker for alle innspill!

Et uventet, men fornuftig utfall! :D

Post gjerne bilder i en passende tråd når maseratien er ferdig. Har du kanskje en prosjekttråd på en annet forum tar jeg gjerne i mot en link per pm. :cool:

Min bror kjøpte seg akkurat en RR Vogue TDV6 2006-modell, krysser fingrene for at han ikke får de store problemene.

Kan godt holde deg oppdatert med hvordan det går, om det er av interesse :)

Bilen er uten tvil meget deilig!