Ok. I går var jeg så heldig at Motorpool lånte meg en 2010 RR Sport 3.0 med full pupp på utstyrslisten.
Før jeg satte meg inn i denne var jeg overbevist om at dette ikke var "tingen". Vogue var så mye fetere. Men som tidligere beskrevet var Vogue gromt, men den "snakket" ikke til meg.
RR Sport derimot... Jeg likte i utgangspunktet ikke hva den utstråler, men det var fort gemt i det jeg satte meg inn i kabinen. Utrolig mye grommere kjørestilling, bedre instrumentering og interiørdesign enn Vogue etter min smak. Interiøret ser 1000 ganger bedre ut i virkeligheten enn på bilder (ser jo rent billig ut der).
Kjøreopplevelsen (om man kan kalle det det i en 4x4) var helt rå. Utrolig fin og stabil, nesten som å håndtere en mindre sportsvogn.
Motoren var selvsagt grom, men for min del er det jo strengt tatt ikke en 3-liter som er alternativet. Det differerer jo ca 35 hk mot 2,7 så det kan jo være den er en skuffelse (men jeg tror liksom ikke helt det).
Alt i alt var dette en svært positiv opplevelse, og Range Rover Sport seiler opp på toppen av listen over kandidater. Jeg bare håper at en bil i min prisklasse ikke faller igjennom (den jeg lånte er til salgs for rett i underkant av 1,2 mill).
Allroad og ML må fortsatt prøvekjøres (og jeg vurderer også en liten runde i Cayenne, selv om den er stygg som juling). Så får vi se om noen av dem klarer å utforedre Range Rover Sport.
To be continued.