Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Noen som følger med hos Paneristi som har fått med seg tanken bak disse budsjettvariantene med snapback etc.? De er vel fortsatt ikke direkte billige? Fremstår jo litt merkelig å vanne ut et konsept de har bygget på lenge og skulle de først gå i en ny retning så er jo dette en ganske merkelig måte å gjøre det på?
 
Bjerke har denne FANTASTISKE pakken for salg nå... skulle bare ikke ventet på så mye annet... :( Koster litt, men fy søren for en skatt
lLDTe0j.jpg

F1c1xPm.jpg
 
Redigert:
Har siklet på den selv jeg @kristofn sitter som et skudd på armen, veldig fin i den nye 42 mm kassen og jeg liker viserene og detaljene.
Hvis den sitter like godt på deg, så slå til. Bra urverk og rå klokke.

Personlig så vil jeg gjerne ha 1392 med GMT. Da hadde jeg vært strålende fornøyd, men den finnes ikke ennå :p
 
  • Liker
Reaksjoner: GrandCarrera
Ja @MrFinale har prøvd den på. Sitter klokkerent hos meg. Var veldig skuffa over å høre at det bare var 100m på 1392 selv, men når PAM sier 100 m, så er det faktisk 100 m + 30% (mener jeg å huske), så da skal den holde til en dukkert uansett. Vi skal ikke regne med at dette er som swatch sine 100 m som vi ikke engang bør ta med i dusjen :p

Mener at nyprisen er rundt 60k, men kan være litt off. Har veldig dårlig hukommelse når det kommer til priser :D
 
Den ligger på 69' hos Bjerke. Den satt for øvrig som et skudd på meg også. Har i tillegg forhørt meg ang. pam682, den ser jo helt rå ut! Men liker veldig godt luminor 1950, som nå har blitt litt tynnere og litt mer velproporsjonert imo.
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb og Ralph
Jeg føler mer og mer for PAM 690. Den minner på mange måter om min kjære Fiddy, men jeg må innrømme at den blå sunburst-skiven gjør meg skjelven i knærne ;)

Den er jo bare laget i 500 eks. som en boutique only klokke - og dermed vanskelig/dyr å få tak i.

Hva syns dere om den?

IMG_1858.jpg


Edit: Her er forresten et review m/flere bilder:
Panerai PAM690 – A Hands On Review
 

Vedlegg

  • upload_2017-3-28_23-26-49.png
    upload_2017-3-28_23-26-49.png
    425,4 KB · Visninger: 0
Redigert:
Hva tenker folket om automatisk drivverk i Panerai? Lukter litt på kjøp, men budsjettet blir sprengt selv på billigste modell på finn, så utvalget mitt begrenser seg litt.

Ideelt sett ville jeg hatt en 111 (h+) med sandwich, eller en 183, men lommeboka vil ikke helt.
Ligger jo f.eks en 299 på finn nå, med OP 3 drivverk. Tror kanskje jeg ikke liker lupe og "automatic" på urskiva, samt solid back...

("nødløsning" er å kjøpe en speedmaster pro nå, og heller vente med PAMen. Fyller 40 nå straks, så tenkte unne meg litt ekstra)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78