Skydweller i stål, hvilken skive har du bestilt?

Skydweller i stål, hvilken skive har du bestilt?

• Blå

Stemmer: 31 64,6%
  • Sort

Stemmer: 11 22,9%
  • Hvit

Stemmer: 6 12,5%

• Antall stemmer
    48
@Jon Henrik Var det noe forskjell på hvilke Skydweller-modeller det var lov å prøve og ta bilde av på Basel? Veldig overrasket over hvor få ws det er av den med sort skive kontra den blå. Skjønner at interessen for den blå helt klart er størst, men har bare funnet et par ws av den sorte.

@Jon Henrik Var det noe forskjell på hvilke Skydweller-modeller det var lov å prøve og ta bilde av på Basel? Veldig overrasket over hvor få ws det er av den med sort skive kontra den blå. Skjønner at interessen for den blå helt klart er størst, men har bare funnet et par ws av den sorte.

Nei, jeg tror alle bare synes av den blå er kulest :)

• Liker
Reaksjoner: Guest571
@RalphDarwin - De legger det vel opp etter kundehistorikk samt det du sa om spekulasjon.
Jeg har selv fått beskjed fra AD om at jeg kan få kjøpe, siden jeg har en samling som gjerne får lov til å vokse litt før jeg selger videre.

Forstod det slik fra "min AD" at reservasjonslisten hos de ikke gikk til "førstemann til mølla" dvs. prioritering men hver
"søknad" ble vurdert separat for å utelukke "børsing"/oppkjøp for videresalg med en gang.

Høres rart ut. Når begynte Rolexforhandlere å bedrive extreme vetting, som om de representerer eksentriske kunstnere som bare motvillig avhender sine livsverk til de verdige? Må man love å akte og ære den til evig tid for å få kjøpe Sky-Dwelleren?
Har ikke hørt på maken til tull.

Høres rart ut. Når begynte Rolexforhandlere å bedrive extreme vetting, som om de representerer eksentriske kunstnere som bare motvillig avhender sine livsverk til de verdige? Må man love å akte og ære den til evig tid for å få kjøpe Sky-Dwelleren?
Har ikke hørt på maken til tull.
Enig at det høres rart ut, og må være utrolig vanskelig å følge opp på en fornuftig måte. Samtidig synes jeg det er greit å prøve å holde opportunistene på en armlengdes avstand. Vi har jo alle sett hva som har skjedd med den nye Daytonaen. Mange som har kjøpt den for så å flippe den med 30-40 k fortjeneste innen kort tid. Da synes jeg det er bedre at den ender opp hos noen som ønsker den for veiledende pris.

• Liker
Reaksjoner: netrom71 og Genta
Jeg refererte kun til det jeg ble opplyst om hos denne AD´n.
Jeg bryr meg egentlig ikke om hvordan de "håndterer" salget.
IMHO, vil jeg ha min Sky-Dweller får jeg tak i den uansett.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Uten å kuppe tråden - er det noen som har hørt noe fornuftig om leveringstid på Sky-dweller i stål?

Uten å kuppe tråden - er det noen som har hørt noe fornuftig om leveringstid på Sky-dweller i stål?

Kupp i vei, trenger vel uansett en Skydweller tråd her inne. @Jon Henrik kan sikkert døpe om tråden etterhvert.

Ryktene tilsier at klokken er i butikken fra og med september.

update - fikk tilbakemelding fra større forhandler i Oslo om at det fort kunne bli 1,5 års ventetid på både SkyD og den nye SeaD hvis man satte seg opp i dag.

så Basel 2018 Next - i sovepose for å få en coke:)

update II - nye SD ankommer i sommermånedene, skyD i stål i novemberish

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: titan
Har noen sett noe bekreftet info om denne utgaven i stål er like høy som versjonen i gull? Eller er den lavere?

Når det gjelder SkyDwelleren synes jeg dessverre at denne har en skive / layout som ser helt for jævelig ut, når Rolex i tillegg tar seg den frihet å "ødelegge" ikonet SeaDweller er jeg så latterlig glad for at jeg holder meg til vintage, snakk om å tømme tarmen i egen bukse. Hvis disse 2 blir udødelige klassikere om 30 år er det kun fordi Rolex ikke får solgt noen. No offence - legger ut en bastant mening i kraft av å være president i GOFC.
Tom

Når det gjelder SkyDwelleren synes jeg dessverre at denne har en skive / layout som ser helt for jævelig ut, når Rolex i tillegg tar seg den frihet å "ødelegge" ikonet SeaDweller er jeg så latterlig glad for at jeg holder meg til vintage, snakk om å tømme tarmen i egen bukse. Hvis disse 2 blir udødelige klassikere om 30 år er det kun fordi Rolex ikke får solgt noen. No offence - legger ut en bastant mening i kraft av å være president i GOFC.
Tom
Hør hør!

Tom

Jeg digger innlegget ditt Tom, selv om jeg er meget uenig med deg :)

Sky-Dweller er vakker! Nydelig ur, men muligens for høyt for en del av oss med små armer!

Sea-Dweller tror jeg er bedre balansert enn mange kanskje tror basert på størrelsen alene. Ny tilpasset lenke etc tror jeg bidrar til dette. Vi får se :)