PAM088

Medlem
23. april 2017
Sted
Bærum
Har en PAM088 som jeg opplever av og til stopper om natten. Tar av meg klokken om kvelden etter 1 dags bruk. Når jeg våkner om morgenen har den av og til stoppet. Har skjedd 3 ganger og klokken er 6mnd gammel. Er det normalt?

Kommer jo helt ann på hvor aktiv du er i løpet av en dag.

Trekk klokken fult opp, noter dato og klokkeslett også ser du hvor lang tid det tar før den stopper. Du bruker så klart ikke klokken i denne perioden. Dette vil gi deg en indikator på klokkens tilstand ved å se faktisk kraftreserve opp mot oppgitt kraftreserve.

Det er automatisk urverk og ingen power reserve indikator. Lurer bare om dette kan være normalt eller om noe er i veien.....

Det er automatisk urverk og ingen power reserve indikator. Lurer bare om dette kan være normalt eller om noe er i veien.....

Ja, og for å finne ut av det må du gjøre som jeg skriver i mitt første innlegg her.

Om du ikke vet hvor mye bensin du har fylt på bilen kan du heller ikke vite om det er unormalt at du får motorstopp etter 3 mil.

Du fyller til det renner over.

Trekk opp klokken manuelt. Vipp ut "spaken" over krona og snurr på krona den veien du føler litt motstand. Jeg er 99% sikker på at urverket i din Panerai har clutch som gjør at du kan trekke til du blir blå uten å skade urverket. Uansett clutch eller ikke, når klokken er trukket helt opp vil motstanden på krona endre seg.

Tok på min automatiske Panerai i dag, uten power reserve i indikator. Trukket fult opp ved å vri på krona.

IMG_3606.JPG

IMG_3607.JPG

IMG_3608.JPG