Inspirert av endgametråden begynte jeg å tenke på hvilke av dagens modeller som kanskje kan bli fremtidens klassikere.
Med klassikere mener jeg her ikoniske klokker av følgende kaliber:
Reverso
Submariner
Speedmaster
Royal Oak
Nautilus
Vi snakker altså om klokker som har overlevd i flere tiår uten vesentlige designendringer, og som "alle" er enige om er klassikere.
Med dette utgangspunktet, er det noen av dagens andre klokker som kan tenkes å oppnå en slik elevert status?
Jeg kom frem til følgende kandidater:
Seiko Marinemaster. Den har allerede noen år på baken, og er nylig kommet i en nennsomt oppdatert utgave.
F.P. Journe Chronometre Bleu. Det som taler mot er kanskje det lave antallet som lages. Det betyr at få vil kunne få et forhold til den.
Det er sikkert kandidater jeg har oversett.
Er tiden for ikoner over, eller vil vi om en tyve års tid ha noen nye?
Med klassikere mener jeg her ikoniske klokker av følgende kaliber:
Reverso
Submariner
Speedmaster
Royal Oak
Nautilus
Vi snakker altså om klokker som har overlevd i flere tiår uten vesentlige designendringer, og som "alle" er enige om er klassikere.
Med dette utgangspunktet, er det noen av dagens andre klokker som kan tenkes å oppnå en slik elevert status?
Jeg kom frem til følgende kandidater:
Seiko Marinemaster. Den har allerede noen år på baken, og er nylig kommet i en nennsomt oppdatert utgave.
F.P. Journe Chronometre Bleu. Det som taler mot er kanskje det lave antallet som lages. Det betyr at få vil kunne få et forhold til den.
Det er sikkert kandidater jeg har oversett.
Er tiden for ikoner over, eller vil vi om en tyve års tid ha noen nye?