- Medlem
- 18. feb. 2015
@andres ja så lenge den ikke har vært under vann eller i dusjen kanskje? Men sprut osv går kanskje greit?
Har lest endel om det nå. Og den skal være vanntett med kronen ute. Leser og at den skal være tilnærmet like vanntett uavhengig om kronen er inne eller ute. Forutsatt at pakning er god.Ikke teste gitt, sikkert noen på internetten.no eller com som har teste![]()
Man kan bli gal av halvparten. Dama har tyvlånt polaren. Og ikke hatt fokus nok til å klare å skru igjen kronen etter å ha stilt den. Gått med den åpen i 2-3 dager. Jeg er selvsagt redd det kan ha kommet noe inn i den. Man vasker jo hender, oppvask osv flere ganger til dagen. Og det kan jo gå lang lang tid før man kan merke noe med klokken. Bør den åpnes og sjekkes?
Vis vedlegg 37496
@andres @Tom Henriksen
A crown unscrewed makes no difference to water resistance? Hard to imagine that the pressures at 100 meters would not overcome an [effectively] opened case.
Wouldn't this reduce the seals to "single-lock" status with no crown o-ring being squeezed by the screwed down crown?
People dwell too much on the "Twinlock/Triplock" thing.. and believe that this is what makes the watch waterproof.. There are many watches waterproof to this depth without a screwdown crown..
The o-rings inside the tube are very robust, provide most of the seal protection, and it takes a lot of pressure to push water past them. Proof is in the o-rings on the pushers on the Daytona... It too is waterproof to 100 meters and there is no screw down crown on them, only the small o-ring on the pusher stem...
For the first years of it's existence, the Sub used a Twinlock crown.
Jeg var innom Askeland i Stavanger for et par uker siden. Da hadde de fremdeles ikke fått inn noen, og de visste ikke når de får heller.Noen som vet når det er mulig å få tak i en Pelagos LHD?
Jeg var innom Askeland i Stavanger for et par uker siden. Da hadde de fremdeles ikke fått inn noen, og de visste ikke når de får heller.
Fordi jeg er lat: Hva slags app er dette?Anbefaler alle å teste ut Watch Essentials appen![]()