For å pense tråden inn på topic igjen så tror jeg folk ønsker bytte i Rolex
nettopp forde de er lette å omsette. La meg sette det opp i en formel
Rolex = $
Rolex = $
Nå var ikke min intensjon å diskutere hva som er high end i klokkeverden og ikke. Det kan sikkert diskuteres i en annen tråd
Det tror jeg og, ikke nødvendigvis for å selge, men kanskje for å kunne bytte noe enklere videre. Tror ikke alle har Rolex som end game.For å pense tråden inn på topic igjen så tror jeg folk ønsker bytte i Rolex
Rolex = $
Heller ikke det som er poenget... Har hatt syv 2014-16 Breitling modeller siste halvannet året som jeg har solgt, så er ganske klar over urverket i dem og hva jeg har hatt. Breitling ble bare nevnt som et eksempel for dyre klokker med høyt verditap
Det jeg lurte på var om folk fortsatt byttet bort Rolexene sine mot mer sære og tungsolgte merker
Rolex både oppfattes som og er high end.
Jeg har hverken "standard" eller app på Finn. Det handler om kunnskap.
"High End" handler ikke bare om pris, kvantitet eller kompliserte klokker : det handler om high-end når man vet hva dette betyr.
At det står på Finn eller ikke: Rolex er ingen referense i high-end.
I mine øyne handler galskapen ikke om hverken pris- eller "high end". For meg handler det om klokkeglede, funksjonalitet og kvalitet. Jeg har null interesse for dressur som f.eks. FPJ, Lange, PP m.m. Jeg ser ikke vitsen med å ha et "smykke" du ikke tør å få hairlines på eller må ta av deg hvis du bader eller er på skytebanen. Rolex er kanskje ikke definert som "high end" for deskdivere men de er definitivt "high end" for toolwatch misbrukere. Rolex in-house urverkene er ikke blandt de mest sofistikerte men de leverer presisjon og holdbarhet.
Men det finnes veldig mange andre produsenter, som leverer bedre kvalitet i alle ledd enn det Rolex gjør som ikke får den honnøren de fortjener pga. for små markedsbudsjetter og for få medgangssupportere...
Tok meg den friheten til å utheve litt av det du skrev jeg Fredrik. Litt spent på dette for da skal jeg skrive meg på vente(ønske)listeMen det finnes veldig mange andre produsenter, som leverer bedre kvalitet i alle ledd enn det Rolex gjør som ikke får den honnøren de fortjener pga. for små markedsbudsjetter og for få medgangssupportere...