Haaaalllllloooooooo Nomos

Har hatt flere Nomos ur nå (4-5 stk er det vel blitt) og smaken er som baken er vel det eneste man kan si.
Jeg liker uttrykket og designet, minimalistisk bauhaus. Liker man ikke det så finnes det nok av andre ur som har andre design. God kvalitet, inhouse urverk, god kundeservice, no-nonsense klokker med lave kasser gjør jobben for meg:) Dog skal det sier at det ikke er alle modellene deres jeg liker, men all in all liker jeg flere enn jeg misliker.

Har ingen Nomos for øyeblikket, men kommer vel inn igjen etterhvert vil jeg tro :p

Totalt fantasiløse urkasser med samme apell som et likekjønnet proformaekteskap
Tynne slappe visere, like interessante som en chevrolet nubira på et amcartreff
Bortimot gjennomsiktig unnskyld at jeg er til skive, like mye action som en pakke med valium
Lenker? Nei det tullet får andre drive med

Må si jeg hadde samme følelsen som deg etter å ha vært på Bjerke her i Oslo for å prøve en Rolex Air King før jul. Føltes veldig billig med en usedvanlig kjedelig skive og lenke som skranglet noe forferdelig. Skjønner ikke at folk kan være villige til å betale over 50 000kr for noe sånt. For meg er dette landeveisrøveri. Fikk faktisk en bedre kvalitetsfølelsen av en Tudor Black Bay 36 som jeg prøvede på Meloneras før jul. Rolex blir nok ett mysterium for meg, hvordan gidder folk å betale så mye for så lite. Jeg får en bedre kvalitetsfølelse av min Seiko Alpenist enn Rolex Air King

Men dette er jo noe som gjør det artig med klokker, smaken kan være ganske forskjellig

Og jeg skjønner enda mindre av dette Omega greien, de må jo ha en egen dag i uka for å vise frem speedometeret sitt. Her er det dog ett lite unntak og det er når Hammerfjord viser frem Ploprofen sin, den er bra

Koser meg heller med denne

IMG_0076.JPG
IMG_0077.JPG

Redigert:
Hvis det er en ting jeg kunne ønske av Nomos så er det flere modeller med lume, for synes litt mange av modellene deres er uten lume.

En liten "avsporing" for å vise hvor "kule" Nomos faktisk er. En fyr kommenterte på en instagram post de la ut at han gjerne skulle sett den aktuelle modellen med lume, hvorpå de svarer: "takk for et godt forslag, vi tar med videre til designavdelingen vår".
Synes jeg ser Rolex, Omega, Breitling osv osv hadde svart noe sånt, de hadde vel heller oversett kommentaren :D

• Liker
Reaksjoner: UJU
Jeg liker Nomos. Det minimalistiske tiltrekker meg. Kan forstå at enkelte synes det er kjedelig, men må man spy eder og galle for det?

Personlig forstår jeg meg ikke på F. P. Journe. Not my cup of tea, men slenger ikke med leppa for det :)

• Liker
Reaksjoner: Vidar og hakotorg
jeg bryr meg / spyr eder og galle fordi jeg liker alt ved merket, skulle bare ønske de gikk litt hardere ut designmessig

Nåja. Litt spissformuleringer krydrer hverdagen. Det Trådstarter kunne ha gjort var å rette en henvendelse til rette vedkommende, nemlig designavdelingen hos Nomos. Tok meg bryet med å omgjøre hans tidligere uttalelser til et internasjonalt mailforslag.

"Dear Sirs,
I refer to you, primarily as a Rolex-collector and Rolex-enthusiast. Please advise as to why You create utter and totally unimaginative watchcases with the same appeal, to me, as same-sex marriages (not that there´s anything wrong with that. Misunderstand me right). Furthermore, please explain why you pair those cases with skinny, nearly anorectic, hands as interesting as a Chevrolet Nubira at an amcar show, if you catch my drift?
I wonder, I wonder: why do you insist on using nearly transparent dials that offer as much action as a package of Valium (on stand alone basis - to be precise).

Looking forward to Your reply.
All the best - Viel Gluck!
"

Redigert:
Nåja. Litt spissformuleringer krydrer hverdagen. Det Trådstarter kunne ha gjort var å rette en henvendelse til rette vedkommende, nemlig designavdelingen hos Nomos. Tok meg bryet med å omgjøre hans tidligere uttalelser til et internasjonalt mailforslag.

"Dear Sirs,
I refer to you, primarily as a Rolex-collector and Rolex-enthusiast. Please advise as to why You create utter and totally unimaginative watchcases with the same appeal, to me, as same-sex marriages (not that there´s anything wrong with that. Misunderstand me right). Furthermore, please explain why you pair those cases with skinny, nearly anorectic, hands as interesting as a Chevrolet Nubira at an amcar show, if you catch my drift?
I wonder, I wonder: why do you insist on using nearly transparent dials that offer as much action as a package of Valium (on stand alone basis - to be precise).

"

Haha årets innlegg:):)

• Liker
Reaksjoner: Bezel
Muligens legg til "I like everything about your watches, and your company, but.." for å unngå at mailen blir oppfattet som surmaget, og få et ditto svar. Ut i fra egen erfaring tviler jeg på at du får noe annet enn et hyggelig svar fra dem uansett.

Er forøvrig enig med trådstarter. Alt jeg trenger eksisterer. Bare dumt at flere modeller kan forveksles med DW:
Nomos-Series-38-3.jpg

Eller denne luringen til 150,-
cb3a5ce2db1a78da598fcc7aee0855f5.jpg

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Bezel
Jeg tror at som en forutsetning for å like Nomos må man også like minimalistisk design. Jeg skjønner at en Tangente kan virke kjedelig, og kassen og lugsene er jo syltynne. Jeg digger det, men skjønner godt at ikke alle gjør det.

NOMOS-Tangente-a-Bauhaus-Design-Icon-900x649.jpg

Zürich Weltzeit har jo litt mer som skjer på skiven, men tror fremdeles at man må like Nomos sitt grunndesign for å like den.

zuerich_weltzeit_nachtblau_raum01_2015.jpg

"Dear Sirs,

"

Du glemte 'Have a fart-pretty day!' :D

• Liker
Reaksjoner: Todda