Carl F. Bucherer-tråden

Klarer ikke helt å se hvordan CFB har blitt markedsført litt "dodgy".
Ja. Kanskje kommer merket litt "ut av det blå" det siste året. Men, det er langt fra nyoppstartet.
"Gjenopplivet" kan vel strengt tatt de fleste sveitsiske merkene idag kalles.;)
Vi snakker ikke akkurat om Boomberg (grøss) og han derre Watchanus eller hva f**n han heter.:rolleyes:

Leste meg gjennom denne anmeldelsen fra Ablogtowatch. http://www.ablogtowatch.com/carl-f-bucherer-patravi-traveltec-ii-watch-hands/

Og anmelder er meget postitiv :) Det som slår meg er kontrasten til kommentarene... Om ikke annet, virker det som CFB bidrar til morsomme diskusjoner. Og det er jo noe, i disse tider mer og mer trafikk foregår i apper på smarttelefoner og ikke i "trege" forum..
:)

Screen Shot 2016-12-16 at 08.23.59.png

Screen Shot 2016-12-16 at 08.24.09.png

Om du reagerer på kommentarfeltet, tror jeg du bør lese flere kommentarfelt på AblogToWatch, som omhandler "store, stygge" klokker. Jeg tror nok det er rimelig å anta at kommentarfeltkrigerne på ABTW, er noe krasserer og mer opinionated tross manglende kunnskap, enn det vanlig oppegående klokkeinteresserte er :)

Etter å ha lest en del kommentarer sånn generelt på ABTW så føler jeg virkelig for å logge av internett for alltid, vaske hendene ekstra godt og stirre tomt ut over horisonten noen timer.

Heheh.

Vi tåler et par kommentarer til:

"Looks like a watch from the year 2000 that was offered with the subscription to a cars magazine."

"Those third time-zone bezel engravings look like they were done by hand with a blunt stick. In the dark."

"To stay true to his (pre)Swiss roots, Carl F. keeps a tribe of Visigoths in his basement to do all of the case finishing techniques."

Skjønner ikke vitsen med slike kommentarer?
Dette er ikke en tråd hvor det er meningen å komme med mest mulig oppgulp om et merke, men for de som vil vise frem noe de finner flott.
At CFB ikke er alles kopp te er helt greit, men fryktelig unødvendig å forsøple denne tråden på det viset.

Så en av nettsendingene til watchuwant på youtube her om dagen, hvor de snakket litt om om CFB De hadde endel pent å si om CFB, blandt anet hvor mye av klokkene de lagte selv og hvor kompliserte urverk de var i stand til å lage inhouse.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Hei alle klokke interesserte. Da kan jeg presentere meg selv som en Scubatec eier. I alle fall om litt, ettersom den er bestilt. Valget sto mellom mange andre flotte klokker der ute på markedet, men valget falt liksom på noe "annet". Uavhenging av meningspolitiet sikker velmenende råd.

Nå føler jeg at jeg har litt av hvert i boksen og får begynne å spare opp til noe som heller ikke er mainstream, VC Overseas... Godt klokkeår 2017 folkens.

Hei alle klokke interesserte. Da kan jeg presentere meg selv som en Scubatec eier. I alle fall om litt, ettersom den er bestilt. Valget sto mellom mange andre flotte klokker der ute på markedet, men valget falt liksom på noe "annet". Uavhenging av meningspolitiet sikker velmenende råd.

Nå føler jeg at jeg har litt av hvert i boksen og får begynne å spare opp til noe som heller ikke er mainstream, VC Overseas... Godt klokkeår 2017 folkens.
Da ser vi frem til du får denne, og mange flotte bilder :) Gratulerer!

For de som liker Carl F. Bucherer, så kan jeg tipse om at Urm. Christensen på Storo nå "dumper" ut sin lagerbeholdning av merket ved å gi store rabatter.