Klokker til "hyggelige" priser

Går man «vintage» kan en få utrolig med ur og eierglede for lave summer. En kan og lande opp med mindre bra objekt. Så her er det alltid lurt å forhøre seg med ekspertisen her på sonen. Feks @SpaceCowboy eller @MINUTE_REPEATER

Mine erfaringer følger under
IMG_20160429_112409.jpg

IMG_20160417_003403.jpg
 
Går man «vintage» kan en få utrolig med ur og eierglede for lave summer. En kan og lande opp med mindre bra objekt. Så her er det alltid lurt å forhøre seg med ekspertisen her på sonen. Feks @SpaceCowboy eller @MINUTE_REPEATER

Mine erfaringer følger under
Vis vedlegg 12667
Vis vedlegg 12668
Vintage støttes.
Jeg har tre, alle til mindre enn 5000kr.
Seiko 6309-7290 fra 1986
image.jpeg

Seiko 6309-7040 fra 1981
image.jpeg

Tissot Seastar Navigator kronograf, fra tidlig 70-tall.
image.jpeg
 
Eit Microbrand som og gir enormt for pengene er Margrette.
Desse ura er solid bygget. Brunt får eg ikkje til å matche med noko, derfor kort levetid her i huset.
 
  • Liker
Reaksjoner: PerØ og JD83
Er dette 42mm versjonen? Er lysten på 38mm sjølv

Dette er 42 mm versjonen ja. Veldig fornøyd.

Flott sak.
Den ser ut til å kle ulike reimer og.

Hva er lugwidth, og kva er veilpris?

-Oddemann-

Lugwidthen er 22 mm. Veilprisen er på 575 dollar, men den ligger på Creationwatches til 3500 kr. Står at den da er på salg med 47% rabatt, men jeg ga vel rundt det samme for den i januar 2015 fra samme sted!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
SEIKO SNZG15

Etter at jeg nevnte denne klokken tidligere i tråden så tenkte jeg at denne måtte jeg jo prøve selv ;)
Har nå hatt den en ukes tid og vil komme med noen innspill/erfaringer gjort:

Først av alt så forsvarer den prisen så til de grader, byggekvaliteten overgår de 945,- til gangs.

Flere reviews på den store interweben sier at original remmen er stiv,ubehagelig og virker billig....vel delvis enig i at den virker litt billig, men hva forventer du når hele klokken inkludert rem koster mindre enn en kvalitetsrem fra tredjeparts produsent??
Jeg liker den jeg ;)

Er den en keeper? Tja, jeg kommer ikke til å selge den for å finansiere noe annet ihvertfall, nyprisen er veldig lav - annenhåndsverdi: så lav at den ikke er verdt å selge :p
Blir den solgt så er det for å gi noen andre muligheten til å oppleve en klokkeglede som svært få andre kan tilby til denne prisen.

Jeg vil på det varmeste anbefale denne til hvem som helst, dette er en allsidig no-nonsense klokke som funker til det meste :)

IMG_4172.JPG
 
SEIKO SNZG15

Etter at jeg nevnte denne klokken tidligere i tråden så tenkte jeg at denne måtte jeg jo prøve selv ;)
Har nå hatt den en ukes tid og vil komme med noen innspill/erfaringer gjort:

Først av alt så forsvarer den prisen så til de grader, byggekvaliteten overgår de 945,- til gangs.

Flere reviews på den store interweben sier at original remmen er stiv,ubehagelig og virker billig....vel delvis enig i at den virker litt billig, men hva forventer du når hele klokken inkludert rem koster mindre enn en kvalitetsrem fra tredjeparts produsent??
Jeg liker den jeg ;)

Er den en keeper? Tja, jeg kommer ikke til å selge den for å finansiere noe annet ihvertfall, nyprisen er veldig lav - annenhåndsverdi: så lav at den ikke er verdt å selge :p
Blir den solgt så er det for å gi noen andre muligheten til å oppleve en klokkeglede som svært få andre kan tilby til denne prisen.

Jeg vil på det varmeste anbefale denne til hvem som helst, dette er en allsidig no-nonsense klokke som funker til det meste :)

Vis vedlegg 14816
Kult at en kan få noe til under 1000,- som ser så bra ut! Dette er jo ein «no brainer» som oppstartsklokke. Dette blir gaven til mine nivøer til jul(bra de ikkje er her inne å les)...
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost og Jone
Har hatt litt mer innom siden sist som jeg synes burde med i denne tråden :D

Hamilton PanEurop. Råtøff, og helt klart undervurdert i mine øyne.

IMG_1423.JPG


IMG_1367.JPG


Tissot Visodate:
Mer bang for the buck skal en lete lenge etter :D
IMG_0596.JPG


Rodina R005GB
Mye morro for en tusenlapp :)

IMG_0829.JPG


IMG_0837.JPG


Seagull 1963
Flott retroinspirert sak. Synes finishen var utrolig flott på denne med tanke på prisen.

IMG_1362.JPG


IMG_1397.JPG