Klokkecafé – løst og fast om klokker

Ødelegge klokken sin....

images

Hehe fantastiske kommentarer lol :p Skal uansett bli artig og se hvor lenge den varer. Hører med til historien at jeg anbefalte han ett quartz ur, men det ville han ikke ha. Og jeg følte jeg satte ganske strenge krav spec på klokka. Og Invicta var absolutt ikke fars førstevalg hehe. Men når den først kom så overrasket den positivt( TS påvirket som jeg er trodde jeg aldri jeg skulle si det om en Invicta) :p Ikke så mye mekanisk der ute som kom innafor budsjettet desverre. Og jeg synes selvfølgelig at det er kult at han ville ha en mekanisk klokke igjen da :) Så nå skal far åpne Mako'n og se om jeg finner noen åpenbare feil på den, med nyinkjøpt klokkeverktøysett til 70kr fra Kina :p Den oppfører seg akkurat som en nesten batteritom quartz. Sekundviseren hakker frem og tilbake på samme sted. Virker som om den har kraft men sperrer i noe. Minutt og timeviseren står stille. Forslag anyone?

en 9 år gammel gutt som ikke klarer å ødelegge en mekanisk klokke må komme seg ut oftere ;)

tror nok uansett at en g-shock eller lignende er et mer fornuftig valg for en gutt på den alderen.

Vel... Jeg er gammel nok til å ha vokst opp med mekaniske klokker. Det var mange av dem i min barndom og ungdom. Quartzur var liksom noe spennende og flott(!!!) Det har blitt herjet med noen.

Min konfirmasjonsklokke måtte derfor gjennom en ordentlig rens og reparasjon for å komme "igang igjen" etter at den dukket opp i kjelleren.

Den har overlevd snehuleturer, vedhugging og villmarksliv.
WP_20141027_11_05_45_Pro.jpg

8

Reagerte forresten litt på det ene bildet i artikkelen da jeg leste den igår:
Hva slags Black Bay er det som har smyget seg inn her? Mulig at det er måten bildet er redigert på, men denne burde jo ha rød trekant over kl. 12 om det er en sort eller blå bezel om det er den blå versjonen?

Vis vedlegg 18457
Er ikke dette en 25600TN aka Pelagos.....

Nei. Det er det ikkje.
Pelagos har firkanta timemarkørar , det har ikkje denne klokka.
+ Mange andre differansar.

He he - ser det med annen oppløsning.....ser og at krona har sort stripe mot gjengene - so that kind of narrows it down. Må innrømme at jeg ikke har fått med meg at "smile-munnen" har forsvunnet i fra BB'n. Da tipper jeg at noen er fornøyd :)

• Liker
Reaksjoner: Bears
Nå tikker året mot slutten. I år har jeg notert ned hver dag hvilken klokke som har blitt brukt. Det har gitt noen aha-opplevelser. Noen har blitt brukt mer enn antatt og andre mindre. Det blir spennende å se innspurten med grafer.

8

Nå tikker året mot slutten. I år har jeg notert ned hver dag hvilken klokke som har blitt brukt. Det har gitt noen aha-opplevelser. Noen har blitt brukt mer enn antatt og andre mindre. Det blir spennende å se innspurten med grafer.

8

Rett og slett herlig nerdete. Må nesten prøve å gjøre det samme selv i 2017.

Håper du publiserer resultatene :)

• Liker
Reaksjoner: Grendel og holmby