Hjelp med SM300 165.024

Medlem
20. nov. 2015
Sted
Oslo
Jeg har vært på utkikk etter en fin 165.024 en stund. Har mest erfaring med vintage Rolex, men har altså nå lagt min elsk på denne modellen. Jeg er i dialog om kjøp av et relativt pent eksemplar, og skulle gjerne hatt kyndige innspill fra mere erfarne Seamaster kjennere. Klarer ikke selv å gjøre en god nok vurdering av tilstanden og polish-graden på urkassa. Det mangler også "pin holes" på 6 og 12 markøren, er dette grunn til bekymring? Er det noen andre innspill basert på disse bildene? I en perfekt verden skulle jeg gjerne hatt sword hands og big triangle, men men..

IMG_1912.JPG
IMG_1915.JPG
IMG_1917.JPG
IMG_1918.JPG
IMG_1921.PNG
IMG_1944.PNG
IMG_1922.PNG

• Liker
Reaksjoner: MrFinale
24 millioner serienummer: 1967

• Kasse HF, merket 165.024: OK, kanskje noe polert, riktig krone for en 67
  • Verk cal. 552, riktig kaliber, serienummer som ovenfor
  • Visere er "stick" og ikke "sword", riktig for en 67, men noe seint i produksjonen. Fortsatt innenfor iMHO.
  • Skive muligens re-lumet, men for lenge siden. Ujevn på topp av timesmarkøren ved 1. Må bekreftes med lupe
  • Bezel er av den mest brukte varianten og er riktig for tidsperioden
Det kan sies at SM300 fra 67 er den som "tar" flest varianter på hhv. kasse, krone, visere og skive. Uansett: Denne sjekker ut i mine øyne, men med forbehold at jeg har oversett noe.

Lykke til!

24 millioner serienummer: 1967

• Kasse HF, merket 165.024: OK, kanskje noe polert, riktig krone for en 67
  • Verk cal. 552, riktig kaliber, serienummer som ovenfor
  • Visere er "stick" og ikke "sword", riktig for en 67, men noe seint i produksjonen. Fortsatt innenfor iMHO.
  • Skive muligens re-lumet, men for lenge siden. Ujevn på topp av timesmarkøren ved 1. Må bekreftes med lupe
  • Bezel er av den mest brukte varianten og er riktig for tidsperioden
Det kan sies at SM300 fra 67 er den som "tar" flest varianter på hhv. kasse, krone, visere og skive. Uansett: Denne sjekker ut i mine øyne, men med forbehold at jeg har oversett noe.

Lykke til!
Takk for bra info! Jeg er litt på gjerdet pga polishen, skulle gjerne hatt en mere urørt kasse. Men det er godt å høre at delene kan ha kommet med uret opprinnelig. Jeg liker også patinaen godt, men skulle som sagt aller helst funnet en med sword hands. Hvis noen her inne har et prakteksemplar, si gjerne ifra. Jeg klør etter å kjøpe SM300 nå:)