Fra PC til Mac?

Hei,
Jeg har "alltid" vært imot Apple, som den IT-nerden jeg er så var det aldri et alternativ engang... før sen vinter 2015, da jeg var ute på reise og klarte å ødelegge maskinen og måtte ha ny der og da... valget falt på en MacBook Air 11", da jeg har kraftigere maskin på selve arbeidsplassen trengte jeg noe enkelt å reise med.

Nå sitter jeg å krangler i møter om hvorfor vi ikke får benytte Mac på jobb, det er to heeelt forskjellige opplevelser.

Mac fungerer bare til det meste( jeg bruker den veldig lett, typ surfing og office pakken mm)
Men bare de 20 sekundene du tjener hver gang du åpner lokket og den er klar med en gang.. kontra en W7/10 som bruker tja.. 30 sek før den er good to go? de 20 -30 sekundene der er det jeg setter mest pris på med Mac...

Og batteriet holder seg faktisk ganske mye bedre på Mac enn vanlige laptoper( min egen erfaring, har ingen kilder her)

fra mye tullesnakk til en anbefaling :

Bruker du ikke tunge programmer, gå for en Mac Air/ Macbook.
Bruker du tyngre programmer slik at du må ha MacBook Pro Retina, avvent til ny modell kommer, ifølge rykter kommer det Q4..

avvent til ny modell kommer, ifølge rykter kommer det Q4..

Ja, etter litt surfing så har jeg også forstått det slik. Tror fortsatt at jeg ville eventuelt investert i en MB Pro med Retina hvis jeg skulle valgt i dag, men fortsatt surt å kjøpe en pc for 13-15.000 kr, også vet du at programvaren er nærmere 2 år gammel. Skal nok prøve å avvente litt, og se hva som lurer rundt i ryktene når Oktober nærmer seg. :)

Kommer nok aldri til å velge Mac selv. Kanskje mest fordi Mac-folket oppfører seg som en merkelig sekt. Hvem med vettet i behold stiller opp og hører på en fjott i USA og jubler over tåpelige påfunn som å fjerne minijack, eller sitter ute i regnet i dagesvis for å kjøpe nyeste iPhone, når hvem som helst kan plukke den opp i nærmeste butikk uka etter, eller enda bedre, kjøpe en Android telefon som er bedre til halve prisen.

Det er ikke bedre at enhver tenåringsjente som har tryna i sminkeboksen og ser ut som Sofie Elise går rundt i latterlig dyre boblejakker og drasser på en Mac.

Takk for meg (sur i dag) :mad:

• Liker
Reaksjoner: westmouth og JohanB
Kommer nok aldri til å velge Mac selv. Kanskje mest fordi Mac-folket oppfører seg som en merkelig sekt. Hvem med vettet i behold stiller opp og hører på en fjott i USA og jubler over tåpelige påfunn som å fjerne minijack, eller sitter ute i regnet i dagesvis for å kjøpe nyeste iPhone, når hvem som helst kan plukke den opp i nærmeste butikk uka etter, eller enda bedre, kjøpe en Android telefon som er bedre til halve prisen.

Det er ikke bedre at enhver tenåringsjente som har tryna i sminkeboksen og ser ut som Sofie Elise går rundt i latterlig dyre boblejakker og drasser på en Mac.

Takk for meg (sur i dag) :mad:

Word brother! Sånn er det jo tildels med expensive shit. Hvis jeg bare kunne komme på noen andre strengt tatt overprisede produkter og merkenavn som tiltrekker seg nolduser på jakt etter bling og status i kraft av produktenes høye pris og velkjente navn, men som på tross av dette har iboende kvaliteter som gjør dem verdt å vurdere for kvalitetsbevisste kjennere? Nei, jeg gir opp...

Word brother! Sånn er det jo tildels med expensive shit. Hvis jeg bare kunne komme på noen andre strengt tatt overprisede produkter og merkenavn som tiltrekker seg nolduser på jakt etter bling og status i kraft av produktenes høye pris og velkjente navn, men som på tross av dette har iboende kvaliteter som gjør dem verdt å vurdere for kvalitetsbevisste kjennere? Nei, jeg gir opp...

Point taken! :D

• Liker
Reaksjoner: Anders
Kjøpte en Macbook Pro for 13.000 for nesten 7 år siden. Bruker den fortsatt uten problemer. Surfing, tekstbehandling og noe billedbehandling, men ingen spill og tunge programmer. Eneste var at hard-disken fikk problemer etter at maskinen hadde et møte med en kaffekopp, men den klarte jeg fint å bytte selv. Så da fikk jeg flash-drive, og det var noe jeg burde ha skaffet meg for lenge siden likevel.

Det har sikkert skjedd mye på PC-fronten på 7 år, men jeg ser meg ikke tilbake.

• Liker
Reaksjoner: Anders
Kjøpte en Macbook Pro for 13.000 for nesten 7 år siden. Bruker den fortsatt uten problemer. Surfing, tekstbehandling og noe billedbehandling, men ingen spill og tunge programmer. Eneste var at hard-disken fikk problemer etter at maskinen hadde et møte med en kaffekopp, men den klarte jeg fint å bytte selv. Så da fikk jeg flash-drive, og det var noe jeg burde ha skaffet meg for lenge siden likevel.

Det har sikkert skjedd mye på PC-fronten på 7 år, men jeg ser meg ikke tilbake.

Herlig, takk for infoen. :)

I motsetning til på iPhone, hvor hver nye oppdatering av iOS ser ut til å være designet for å få forrige generasjon hardware til å bli helt ubruktelig, virker det faktisk som om OS X (nå: maOS) utvikles å kjøre på gamle maskiner.

blog-whymac-fanbois.jpg

Det går vel an å dualboote mac nå, gjør det ikke? Kjøp mac, og legg inn windows i tillegg (eller Linux) hvis du har behov for det. Jeg har kjørt Linux og Windows sammen på alle maskiner jeg har hatt siste ti årene, og har vært fornøyd med det i alle fall.

Gikk over på Mac for 8 år siden og aldri sett meg tilbake.
Fikk konvertert min far og siden har han sluttet å ringe ved behov for databistand.

Windows (evt. Linux) kan installeres gjennom BootCamp eller Parallels