Den store Rolex Explorer-tråden

image.jpeg

Det var da voldsomt med mange flotte Expl på denne siden!

@lobergen: Hva er greia med den creme-fargen? Mener å ha lest en gang for lenge siden at enkelte Polarer utvikler crem-farge på skiva, og at dette er både sjeldent og verdifullt ift den vanlige utviklingen med gulnet lume. Husker jeg rett? Uansett ser den smashing ut!

@lobergen: Hva er greia med den creme-fargen? Mener å ha lest en gang for lenge siden at enkelte Polarer utvikler crem-farge på skiva, og at dette er både sjeldent og verdifullt ift den vanlige utviklingen med gulnet lume. Husker jeg rett? Uansett ser den smashing ut!
Første generasjon 16550 med hvit skive har hvitt gull markører og visere det er kanskje den største forskjellen i utseende selv om man ikke alltid merker det med en gang. I tillegg er/var den hvite fargen på disse litt offwhite og utvikler en helt jevn patina ( det finnes også en sjelden senere variant rail dial med sorte markører som også har den karakteristiske kremfargen).
Andre trekk med 16550 er en tykkere kasse enn 16570 og at tallene på bezelen har tykkere font.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Flippin og Genta
Om noen lurte på hvor denne tok veien, så fant den veien til meg. Savnet etter Polar var stort, og denne litt mindre 16550 passer bedre på armen min enn 216570 som jeg hadde tidligere. Sjarmerende nesten 30-år gammel klokke. :)

20160821_194714_zpsdbnrvn4u.jpg

20160816_161258_zpsombqhswc.jpg