Klokkecafé – løst og fast om klokker

Som om @UJU skulle ha sagt det selv
image.jpeg

Fin artikkel i D2! En skikkelig hjertevarmer. All ære til Sutterud og andre som holder kunnskapen i hevd. Det er vi fullstendig avhengige av.

• Liker
Reaksjoner: Arcticboy
Gratulere med dagen Patek!
Dere er nå det fjerde mest kommersielle brandet!
image.jpeg

dette er vel den greie måten å lyve/jukse med statikken. Role selger mange klokker til en ganske høy pris. Derfor er de på toppen. Patek har ikke samme antall, men tar godt igjen på pris. Derfor kommer de høyt opp. De er over Tissot, som er betydelig lavere i pris, og ko.mer sikkert inn på listen pga høyt volum.

Breitling og Panerai blir verre å forklare.... Trange tider!

8

Selger ikke Rolex nesten like mange klokker som Tissot? Ville i så fall ikke vært en stor overdrivelse å kalle deres klokker for masseproduserte.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Selger ikke Rolex nesten like mange klokker som Tissot? Ville i så fall ikke vært en stor overdrivelse å kalle deres klokker for masseproduserte.

650.000 robotproduserte klokker i året, er selve definisjonen på masseproduksjon.
Men 70.000 klokker som Patek produserer i året. Er vel heller ikke langt fra å være samlebånd produksjon.

Fant ikke "Skal - Skal ikke"-tråden, så jeg spør her:

Selge Explorer II Polar og kjøpe IWC Ingeniør 3239?

IMG_20160618_134945_zpsptlrczyc.jpg

Vs.

iwc-ingenieur-automatic-09.jpg

Bakgrunn: Selge meg ned noe, ha noe annet enn Rolex (være mer anonym blant de som kun vet hva Rolex er), og Explorer II er faktisk litt i overkant stor til meg om man skal pirkete.

• Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare