Klokkespotting

Holdt et førstehjelpskurs i går. Spottet en 16610 på en av deltakerne. Hadde en liten, hyggelig klokkeprat med vedkommende, som kunne fortelle at han hadde kjøpt den ny i 1993. Den så meget velholdt ut til å å ha vært eneste klokke i så mange år :)
 
Hvilken klokke er det Jeremy Clarkson i Top Gear bruker?

hei,
Beklager dårlig bilde (screenshot fra en episode) Er det noen som kan se hva slags klokke Jeremy Clarkson bruker?

Skjermbilde2011-01-29kl100019.png
 
På bildet er det en Omega Planet Ocean. Tror det er 42mm utgaven.

Tidligere har han vekslet litt blandt forskjellige Omegaer og andre produsenter.

James May har også et par forskjellige ur. Blandt annet en Rado.

Richard Hammond også for den saks skyld. Han har litt Rolex og forskjellig. Lurer på om det var han som startet med dyre klokker av de tre.
 
Jeremy Clarkson er relativt godt kjent som klokkenerd, men han er vel primært Omegamann og avskyr Rolex. Han har en fin raljering her:

“And this brings me neatly onto the question of watches. For some time now I’ve been on the hunt for a new one but the choice is tricky. I couldn’t have a Breitling because I don’t own an Audi. I couldn’t have a Calvin Klein because they are pants, I couldn’t have a Gucci because I’m not a footballist’s wife, I couldn’t have a TW Steel because my wrist isn’t big enough to sport something that can be seen from space, I couldn’t have a Tissot because I’m not eight and the only thing in the world worse than a fake Rolex is a real one.

Have you noticed something odd about Rolexes? Especially the modern ones that wind automatically when you move your wrist about? A great many owners wear them on their right hand. I jump to no conclusions here but you can feel free.

Mostly, though, I cannot wear any of these watches because I am an Omega man. I have worn a Seamaster for years, not because James Bond has one and not because Neil Armstrong wore something by the same maker on the moon but because on the day I went away to school my parents gave me a Genève Dynamic.”
 
Hehe

Have you noticed something odd about Rolexes? Especially the modern ones that wind automatically when you move your wrist about? A great many owners wear them on their right hand. I jump to no conclusions here but you can feel free.
 
Panerai på lenke i kantinen idag. Selvfølgelig glemt modell..

Kanskje han er her inne..? Mogens :D?
 
Panerai på lenke i kantinen idag. Selvfølgelig glemt modell..

Kanskje han er her inne :D?

Jeg hater å si det, men jeg vil tro opptil flere medlemer her i dag har vært i en eller annen form for kantine et eller annet sted med en eller annen paneraimodell ;).
 
Var en tur på byen igår kveld og møtte en kompis med en IWC Aquatimer chrono 3719-28 med gummirem på armen. Kult ur!
 
Hva er dette for et snobberi? Lunch på Theatercafeen du liksom, her kjører vi applesin og boller i korketrekkeren.
 
Møtte DJM på Centra Colloseum idag og spottet en Omega PO på en herremann i køen forran meg.
 
Winner

Kanskje litt på grensen til å kalles "klokkespotting", men jeg abonnerer på bladet "WATCH" fra IWC, og i dette bladet er det alltid en konkurranse med diverse premier - deriblant hver gang et utvalgt IWC ur som 1. premie.

I siste utgave (4/2010), kan man lese om en kar fra Tønsberg som av alle innsendere vant sin IWC Vintage Aquatimer ref. 3231.
Flott og hyggelig det! Kanskje vedkommende er her på forumet også? :)

(Og nei, det er ikke meg selv om jeg har en slik liggende! :))

BT