Ny Seiko modell: "Transocean"

Medlem
19. okt. 2011
Innlegg
5.367
Seiko lanserer en helt ny serie dykkerklokker under navnet "Transocean":

Specsene blir:

45mm diameter
13,8mm tykkelse
6r15 urverk
Safirglass med AR-coating
Keramisk bezel (!)
Dia-shield coating

Pris blir 130,000 yen, som er omtrent 10 000KR i dagens kurs.

7e2ef6fe7bdbe2346c7197d188459b0c.jpg


transocean-2_zpsrfuvpqhx.png


transocean-5_zpsxgwjwqfx.png







Føler Seiko har latt seg inspirere av IWC's gamle Aquatimer med integrert lenke og deres egen SBDA001 i titan, aka "Samurai". Her er to bilder av disse for sammenligning:

IWC_Aquatimer-GST-Automatic-2000_Ref_3536_1998_560.jpg



4852702508_fb2314ef53_b.jpg





Hva synes dere? Må si det er mye å like her! :)
 
Redigert:
Kan nok se noen linjer fra Samurai på de hornene ja. Håper bare bezelen tåler vesentlig mer en Samurai sin gjorde, det var klokkens håpløst svakeste del. Integrert lenke - njaaa...
 
Enig i at det er visse likhetstrekk å spore, og at den helt klart er en tidig nyhet fra Seiko. Men integrert lenke? Må si jeg er cheptisk, da Seikos styrke er nettopp deres mulighet til å bytte til det man selv ønsker.
Men det ser bra ut, og om de leverer OEM gummirem som alternativ, så er jeg klar.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Ser veldig bra ut :) men hadde heilt klart foretrukke å kunne velge hvilke reimer eg ville ha på sjøl...
 
Enig i at det er visse likhetstrekk å spore, og at den helt klart er en tidig nyhet fra Seiko. Men integrert lenke? Må si jeg er cheptisk, da Seikos styrke er nettopp deres mulighet til å bytte til det man selv ønsker.
Men det ser bra ut, og om de leverer OEM gummirem som alternativ, så er jeg klar.

Enig. Integrerte lenker er som regel et lite skår i gleden, men om selve lenken er godt utført og passer til kassedesignet pluss at det lages gode gummiremmer til dem, så går det forsåvidt greit. :)

Zero Halliburton etter kofferten?
Jepp! Det er tydeligvis to SE-modeller med en litt annerledes skive hvor dette er inngravert på baklokket. Disse koster 140 000 YEN - omtrent en tusenlapp mer. :)

SBDC043 (hvit) og SBDC045 (sort)

a.jpg




Her er de tre vanlige modellene:

SBDC039

l.jpg


SBDC037

k.jpg


SBDC041

m.jpg



attachment.php


Av standardversjonene synes jeg den i stål med sort skive (SBDC039) er flottest, personlig er jeg ikke en stor tilhenger av forgylte deler på kassen. Synes forøvrig at både den hvite og sorte versjonen av Halliburton special edition var råkule!
 
Redigert:
Likte SBDC039 ganske godt, synes dette var nesten mer interessant enn alt jeg har sett fra SIHH så langt.
 
  • Liker
Reaksjoner: halkla
Denne så spennende ut, men som med alle dykkere fra den kanten, for stor...
Det kunne ikke falt Seiko inn og lage en real diver som er under 44mm.Japanere slår meg ikke akkurat som de med tykkest håndledd heller...
 
Jeg er ikke nødvendigvis stor fan av integrerte lenker, det fungerer på enkelte ur, men i de fleste tilfeller fører det bare til at jeg mister interessen for uret. Størrelsen er også et stykke over det jeg er komfortabel med, og således ikke noe for meg. Om jeg skulle gå bananas og kjøpe inn noe i denne størrelsen fra Seiko hadde det uten tvil blitt MM forran denne.
 
Likte disse, men integrert lenke og keramisk bezel trekker ned for min del. Beholder nok mm300 en stund til.
 
Alltid fint med nye modeller fra Seiko, men skulle ønske de ikke var så STOOORE :( <sukk>
 
Det kommer også nye Transocean kronografer!

Foreløpig bare dårlige mobilbilder av kataloger som har lukket ut, men disse ser skikkelig fete ut. Spesielt når man tar med i betraktning at katalogbildene til Seiko i utgangspunktet er ganske kjipe og ikke viser frem klokkene fra sine beste sider. :)

Ser ut som prisen blir 320,000YEN, eller ca. 23,500KR.

Likte godt denne blå!

attachment.php


bdc596a90787c5cf59bd3beabc6b8a8c.jpg
 
Redigert:
Interessante. Er ikke veldig begeistret for integrert lenke kjenner jeg, men hadde sikkert overlevd det.

Markedsføres disse under navnet "Transocean" av Seiko? Blir i såfall spennende å se hvordan Breitling reagerer på det.
 
Interessante. Er ikke veldig begeistret for integrert lenke kjenner jeg, men hadde sikkert overlevd det.

Markedsføres disse under navnet "Transocean" av Seiko? Blir i såfall spennende å se hvordan Breitling reagerer på det.

Det ser slik ut, ja. :)

Et par bilder til av den nye kronografen i Transocean-serien, lånt fra timezone.com. Ser ut som disse har et skyhøyt nivå på finishen. Alle de forskjellige vinklene og detaljene på kassen, samt børstingen og poleringen ser veldig godt utført ut. At hele bezelen er i ren keramikk synes jeg også er en skikkelig stilig detalj.

Urverket i kronografene er et 8r49, som skal være identisk til 8r48 bortsett fra annerledes datoplassering, og dette verket har 3(!) vertikale klutcher for hver subdial-viser, samt kolonnehjul.

Seiko-15.jpg


Seiko-16.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Det kommer også nye Transocean kronografer!

Foreløpig bare dårlige mobilbilder av kataloger som har lukket ut, men disse ser skikkelig fete ut. Spesielt når man tar med i betraktning at katalogbildene til Seiko i utgangspunktet er ganske kjipe og ikke viser frem klokkene fra sine beste sider. :)

Ser ut som prisen blir 320,000YEN, eller ca. 23,500KR.

Likte godt denne blå!

Likte også den blå men syns ofte det blir litt mye action med chronoer. SBDC047 frister veldig:rolleyes:
SBDC047-small.jpg

Står at chronoene og 047 slippes i juli. http://www.seiko-watch.co.jp/collections/en/prospex/