@harald58 - For noen måneder siden ville jeg i likhet med @Tom Henriksen sagt at insert var byttet - men innser at insert på denne kan være original.
Tips: Sjekk ut bruker "Springer" på www.rolexforums.com.
Tenkte mer på pip'n.Er jo ikke akkurat noe fat font?
Takk for tilbakemelding Tom. Fra en som ikke vet - hva er bezelinsert? Du nevner at bezelinsert samt lenken er skiftet og det overrasker meg. Har byttet låseklipset ellers så skulle klokken være orginal. Klokken ble som jeg skrev kjøpt hos Urmaker Lie i 1981 For min første lønn), men men er utifra serienummeret en 1969 mod.! Pussig!
Klokke har blitt en trofast følgesvenn som har sittet konstant på armen i 35 år....utvikler et pussig "kjærlighets forhold" til disse vakre skapningene. Uten "subben" på armen så føler jeg meg helt naken faktisk![]()
[/QUOTE]@harald58 - For noen måneder siden ville jeg i likhet med @Tom Henriksen sagt at insert var byttet - men innser at insert på denne kan være original.
Som "Max" på Klocksnack skriver i sin 5513 biografi:
Bezel och ilägg
Bezeln på 5513 går att snurra åt båda hållen och den skall inte klicka, det sitter en friktionsfjäder (stor böjd bricka) vilken trycker upp och låser bezeln och man måste trycka ner bezeln för att rotera den.
Angående ilägg så la jag ner för länge sedan, det är en enda röra! Om någon har konkret information om när 5513 levererades med vilket bezelilägg så är ni hjärtligt välkomna att bidra!
Joda - boks fulgte med, men kan ikke huske noe sertifikat. Serienummeret på klokken- 2805017 gir 1969 årgang, så denne må ha ligget lenge! Tror du det lar seg gjør å spore evnt. sertifikater gjennom klokkeselgeren du nevner?
![]()
![]()
![]()
Var det nødvendigvis det på disse da?Er jo ikke akkurat noe fat font?
Var det nødvendigvis det på disse da?
5513, lett polert, serviceinsert, nyere lenke gikk for snaue $9000 hos Hodinkee for et par dager siden. Vet ikke hvor enkelt det er å få en forsikringstakst som gir full verdi på gamle subber.
- Det tror jeg. Igjen usikker på hva Bjerke gjennom årene har gjort med uret.for en 5513 er det riktignok ikke sertifikat men garanti som skulle vært med men dokumentet var ellers lik.
har den fortsatt den originale kronen?