Apple vs. Rolex?

Lite innspill til Apple watch sin omtalte byggekvalitet. Flere reviews broderer ut om at apple forstår klokkeverdene. Klokkeboksen, remutskiftingen, byggekvaliteten osv.

Det er kansje ikke så rart, når man tenker på at Mark Newson, som har designet Ikepod-klokkene, begynte hos apple for en stund tilbake.
Så, kansje man skal ha en ikepod da?
 
Nå selger IT-selskapene flere klokker enn Sveits
http://e24.no/digital/rapport-smartklokker-stoerre-enn-sveitsiske-klokker/23621415


Er redd sveitserne har sovet i timen igjen. I tillegg til de såkalte smartklokkene har vi alle variantene av sportsklokker, som Polar, Garmin osv. Om 5 år vil antall klokkemerker med mekaniske urverk være vesentlig mindre.

Denne vil kunne gjøre deg litt mer optimistisk. Bidro i alle fall til å bedre humøret mitt:

http://www.hodinkee.com/articles/ne...ose-heightened-threat-to-swiss-watch-industry
 
  • Liker
Reaksjoner: chronometer
Er det forresten noen som har noen erfaringer om hvordan Apple Watch fungerer til trening? Vurderer å gå til innkjøp av en, i stedet for pulsklokke..
 
Er det forresten noen som har noen erfaringer om hvordan Apple Watch fungerer til trening? Vurderer å gå til innkjøp av en, i stedet for pulsklokke..
Kjøp en Polar eller Garmin. Har selv en Polar V800 og den er helt suveren. Alternativt en litt rimligere M400. Suverene klokker og veldig bra støtte med lagring og analyse verktøy på nett via pc, pad eller smarttelefon.
Noen eksempler under posten:
http://www.tidssonen.no/forum/threads/1-klokke-1-hel-uke.29073/page-9#post-465436
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr
For å supplere forrige taler så har jeg fortsatt til gode å lese om en håndleddsbasert pulsmåler som gjør en fullgod jobb til trening. Her er det nok fortsatt det gode gamle beltet som gjelder.

(Men @chronometer , orker du virkelig å gå rundt med en Polar til hverdags? Min M400 er i hvertfall alt for klumpete til at jeg gidder - henger seg opp i skjorteermet gjør den også. Ikke at den har noe under et skjorteerme å gjøre, naturligvis :) )
 
Har ingen tro overhodet på at markedet for mekaniske klokker vil bli påvirket negativt av smartklokker. Folk vil få nok av ting som stadig må lades, som stjeler mye tid, som er 100% bruk og kast, som ikke har noen verdi overhodet i retning av status, samleverdi, tidløshet, klasse eller ærlig solid produkt. Mekaniske klokker kommer bare til å øke i popularitet. Har nevnt det før men se bare på biler. Fete biler uten digitalteknikk øker eksponensielt i verdi mens fete biler med digitalteknikk synker ned på et minimum og der blir de
 
Redigert:
Jeg kunne vært enig (og var det før), men for min del har troen på mekanisk klokke fra de store sveitserne som "ærlig solid produkt" gått på en smell i takt med konsolidering av merker, galopperende priser og stadig kjipere serviceregime.

Nomos derimot, der snakker vi. De har beholdt godfølelsen. Men jeg bruker fortsatt Apple-klokka nesten hver dag nå.

En Apple Watch er ingen direkte erstatning for Jaegerne mine. Det vil den aldri bli. Allikevel gir den overraskende mye av den samme godfølelsen for en mer fornuftig pris. Iallfall i den dyre varianten av skikkelig stål med lenke, og satt opp med en skive som ikke prøver å leke analog klokke. Statusen har egentlig aldri interessert meg, så det er ikke så farlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
(Men @chronometer , orker du virkelig å gå rundt med en Polar til hverdags? Min M400 er i hvertfall alt for klumpete til at jeg gidder - henger seg opp i skjorteermet gjør den også. Ikke at den har noe under et skjorteerme å gjøre, naturligvis :) )

Enig ikke under skjorteermet. På jobben i dag vintage Omega ( dagens vintage), men i kveld sitter Polaren på, både før og etter trening :)
 
Å bli funnet død med et kvartsur på armen er verre enn å bli funnet død med skittent undertøy, uttalte Kåre Valebrokk. Tror også Kåre hadde inkludert smart watch klokker. Ref. Apple Watch.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel