Kjøkkenstoler

nap-pepper-grey.jpg

Er veldig fornøyd med mine Nap av Kasper Salto. Utrolig behagelig plast;)

Det er viktig med sittekomfort og -høyde, men ingen snakker om å beskytte gulvet.

Hvilke stoler er gode å sitte på + ser OK ut + ikke lager riper i gulvet?

Virkeligheten er mer komplisert. Knotter kjøpt fra hvert gatehjørene (Clas O, Biltema, etc.) gir elendig beskyttelse når stolen faktisk ER i aktivt bruk. Limet på knottene er alpha/omega. På billigvariantene (kan jeg kalle det dritt?), så henger limet igjen på gulvoverflaten og all verdens dritt henger igjen på gulvet.

Liker det ikke - men OGSÅ HER betyr kvalitet noe...

Jeg tipper produsentene har tenkt på dette.

Ellers:

bg971005s_1.jpg

• Liker
Reaksjoner: Chalshus
Det er viktig med sittekomfort og -høyde, men ingen snakker om å beskytte gulvet.

Hvilke stoler er gode å sitte på + ser OK ut + ikke lager riper i gulvet?

Ingen av mine stoler fra Fritz Hansen, Stokke, Varier eller Carl Hansen lager noen riper i mitt eikegulv. Å jeg bruker ikke "prevensjon".

Fikk disse i romjulen. Nye modellen som er litt høyere, passer perfekt til høyden på spisebordet. Litt kalde på morningen, men det bra ut og er gode å sitte i. Gikk for fargen Moss grey med stål understell.

Fikk disse i romjulen. Nye modellen som er litt høyere, passer perfekt til høyden på spisebordet. Litt kalde på morningen, men det bra ut og er gode å sitte i. Gikk for fargen Moss grey med stål understell.

Gratulerer! Venter fortsatt på mine. Fikk estimert 8-10uker levering, gikk innom etter 12 uker, og fikk beskjed om at de hadde glemt å bestille stolene. Nye 8-10 uker. Amatører.

Hadde denne runden sist år, og prøvde nok "alle" stolene på markedet.

Endte opp med Arper Catifa 46 med bein i lys eik, og trekk i stoppet hud.
Lekkert og klassisk uttrykk, Fantastisk sittekomfort, og kommer med smarte integrerte filtknotter!

Fant ikke bildet av egne stoler. Men par sammen desse så har du en ide:
Catifa46_timber2.jpg
images

Har kjøpt oss 8 BoConsept Mariposa Deluxe av en trivelig dame, nå starter jakten på et bord som passer disse.
Er det noen som har et godt tips? Vi tenker og ha 6 eller 4 stoler framme til hverdags :)
24240.ashx

24230.ashx