Rar lyd når jeg winder..

Medlem
14. mai 2014
Sted
Bergen
Har en Sub 116610 som er kjøpt ny i sommer. Idag når jeg skulle winde den, får jeg en rar lyd når jeg manuelt winder den Det føles som den er tyngre , og det føles ikke riktig ut. Noen som har noe tips om hva det eventuelt kan være? Har selvfølgelig ikke prøvd å winde den hardt, tenkte å gjøre litt reseach om hva dette kan være først.. Noen som har hørt noe om dette eller vet hva som kan være årsaken?

1) Prøvd å dra krona ut og inn, og så ut til riktig posisjon?
2) Er power reserven full? Dvs. vet du at den må trekkes opp?

1) Prøvd å dra krona ut og inn, og så ut til riktig posisjon?
2) Er power reserven full? Dvs. vet du at den må trekkes opp?
Har skudd krona ut og inn ja, mulig den har fått full wind etter å ha bare vært på armen idag. Men vil dette lage en slik følelse når jeg winder den? Jeg har også prøvd å stille klokken, og da gikk krona fint rundt uten noe annerledes følelse en vanlig.

Hvis jeg forsøker å manuelt trekke en av mine når den er "fulladet", så er krona tregere enn vanlig, ja. Det hevdes at man ikke kan overtrekke en klokke, men det føles ikke behagelig - så jeg lar vær å trekke den mer en 40 tørn fra "død tilstand". Går den, så trekker jeg den ikke.

• Liker
Reaksjoner: rolexx
Som de over her nevner kan det være at du kjenner at fjæra slipper i fjærhuset som et resultat av at klokka er fullt opptrukket.